Re: Duron a RAM

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sun 14 Jul 2002 - 12:53:54 MET DST

Użytkownik "Adam Weller" <mutabor_at_box43.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie! Jakiś czas temu mignęła mi informacja o ograniczeniach wielkości
> RAM dla Durona. Do 128 MB jest OK ale później są jakieś problemy. Jak to
> wygląda w szczegółach?
>
> A.Weller

Ilość pamięci fizycznej, możliwej do zaadresowania przez mikroprocesor,
zależy od szerokości magistrali adresowej. Szczerze mówiąc nie chce mi się
szukać, jaką magistralę ma dureń, ale _na_pewno_ nie węższą niż 32 bity
(tyle miał staruszek 80386)! A to oznacza 2^32B czyli 4 GB, albo jak wolisz
4096 MB RAM. Tyle mikroprocesor. Ograniczenia magą wynikać (i wynikają !!!)
z konstrukcji płyt głównych i systemu operacyjnego.
pozdro...
sprocket