Re: Odp: Komputer do 5000 z

Autor: Roman Krawczyński (sirrogerDEL_at_klub.chip.pl)
Data: Sat 13 Jul 2002 - 23:45:40 MET DST

Witold Wladyslaw Wojciech Wilk <maniack-
news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> napisał:

> ja mialem 2000 kidys i na 192 to on czkawki przy mnie dostawal. a to
> glownie dlatego, ze ja jestem taki user co potrafi nauruchamiac uuuuzo
> programow. dopiero linux mnie zaspokoil :) z mniejszymi wymaganiami.

To ja mam widocznie szczęście. tez otwieram duzo programów, a system chodzi
normalnie (czasami mu sie zdarzy "przysnąć", ale niezbyt często).

> btw: mam 640mb ramu.

Ja mam 192 MB i na razie wystarczy (w laptopie mam 240 MB i wcale nie czuje
tej róznicy).

> nie napisalems jaka firma, wiec domyslnie gf4 firmy swistak. lepiej
> kup gf3, ale markowy, np. leadtek, msi, gainward, elsa. dobre, pewne
> firmy.

Nie napisałem, bo nie pamietam. Ale to chyba był Prolink.
Jak bedzie sprawiał problemy to pójdzie do reklamacji.

> no to jest kestia gustu, zrob plytke z duzym zipem i ja nagraj. wloz
> do lg ktorego kupisz i skopiuj na dysk. rozpakuj. bezblednie? bo tak
> jeszcze z 3-4 razy. jesli rozpakuje sie ok to trafiles w model
>
> jesli bedzie mu sie trzymalo dma - to trafiles w model
>
> jesli bedziesz mogl go w jakis sposob zwolnic - trafiles na model
>
> jesli sien nei bedzie wieszal przy plytkach 90min i wzwyz - trafiles w
> model

Podejrzewam, że ten napęd nie bedzie az tak intensywnie używany ;)
Predzej padnie ze starości :D

> moznaby tak to wymieniac. ogolnie lg sa znane jako popularne, ale
> niekoniecznie dobre czytniki. ja mojego asusa zajezdzam codziennie po
> kilka godzin od trzech lat i ani razu nie slyszlaem od niego zalu, ze
> sie zmeczyl. a kumpel kupil sobie lg'ka i na drugi dzien wyladowal od
> w serwisie. po miesiacu dostal z powrotem, to tym raze rozwalil
> plytke i sie uszkodzil, znow w serwis, ledwo wrocil (naprawiony) to
> czytaj z bledami, poszedl do serwisu raz jeszcze. gosc sie wkurzyl,
> kupil teaca, a tego lg opylil tesciowej. dalszego losu lg nie znam,
> ale teac zawodu nie sprawil.

Ja mam 3 letni CD-ROM Lite-on. Niby nie taki dobry a dopiero teraz zaczyna
miec drobne przestoje przy czytaniu płyt (nigdy nie był czyszczony). A
kupiłem go za 100 zł jako używany (3 miesiące ;)

> kumpel mial to. modemu uzywal moze z 200-250h w ciagu calego okresu
> posiadania kompa. rowniutenko, po roku, ten modem padl. jakby bylo
> malo to zachowywal sie polsprawnie i wpiepszylo wiele impulsow, na
> proby reanimacji...

To chyba odpowiednik Spirita?
Spirit mnie nie zawiódł więc może ten też bedzie służył dobrze...

> masz hifi? kup sobie kabel w elektronicznym, a jak masz talent to sam
> sobie taki kabel (maly jack <-> chinch (? zaleznie od wiezy) ).

Ja mam i nawet uzywam. Problem w tym, że kuzyn nie ma porządnego zestawu. A
do karty AC'97 takie glośniczki spokojnie wystarczą.

> efekt lepszy, tanszy.

Jak sie ma HiFi ;)

> Highvision... highvision... maja oni wogole jakas strone, bo po 15
> minutach googlowania NIC NIE MA. firma swistak.

Moja wina. Pomyliłem nazwe. Chodziło o HiVision HV . Po 2 minutach znalazlem
coś takiego ;)
http://www.sklep.geo.pl/HVTFT.htm

i tu:
http://topten.chip.pl/topten_7938.html (HV 151S - Chip Econo)

> jesli chcesz kupic moniotr a nie podrobke monitora to kup cos
> lepszego, a jak powiadaja oszczedny placi dwukrotnie. nie pakopwalbym
> sie w highvision, ale w neca, sony, iiyama...

Coś lepszego kosztowało 2000 zł wiecej :(

> why? bnizamy koszta, a dziala tak samo, a newt i lepiej. nie jest tak
> wymagajacy.

Odpada z dwóch powodów - komputer będą obsługiwać kompletni laicy w tej
sprawie a po drugie ma też służyc do grania.

> no jarozumiem, ze trzeba isc do przodu, ale kumplowi na
> d800_at_1000/512mb ram/msi k7t le/barracuda2 ten system chodzil... no
> coz... chodzil. nic pozatym. swapowal jak wariat. a co on tam
> uruchomil? odwazyl sie uruchomic outlooka. start outlooka trwal pol
> minuty. gosc stwierdzil ze to normalne.

Może to cos z Duronem?
Kumpel ma podobna konfigurację co ja, tylko, że ja mam Cel 950 a on Durona
850. Ja mam 192 MB on 256 MB. Reszta podoba. jemu system sie slimaczy, że aż
strach i nie moze wyjść z podziwu, że u mnie tak szybko chodzi. Dlatego
jestem zadowolony z tego systemu.
Na laptopie mam XP Home i jak już sie uruchomi to tez chodzi dobrze (o ile
sobie nie spowolni procesora ;). Nominalnie jest to Cel. 1,1 GHz i 240 MB
Ram 9bo 16 MB poszło dla karty graf). Tylko tam odczuwam, że mam wolniejszy
dysk niż Barracuda w stacjonarnym. Ale ogolnie nie jest źle :)

--
Pozdrawiam
Romek