Re: stalo sie.... [pomocy]

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 11 Jul 2002 - 14:46:01 MET DST

Użytkownik "Lukaszuu" <Lukaszuu_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Moze to troche poniewczasie :), pewnie problem zaostal dawno
> rozwiazany (albo stwierdzono, ze rozwiazania nie ma :)), bo ta sprawa
> tu juz chwile jest... Mimo to napisze....
> Jezeli wiec na tym dysku byly juz partycje, 60GB danych, a potem
> instalacja DOSa spowodowala, ze pierwsza partycje szlag trafil (bo w
> tym przypadku chyba tylko pierwsza...) to czy moze wlasnie teraz
> potraktowanie tego dysku komenda "fdisk/mbr" nie zalatwilo by sprawy
> (tak jak bylo u mnie...) ? Chodzi o to, aby najpierw zrobic
> "fdisk/mbr", a potem dac ten dysk do "szuflady" w innym komputerze z
> [...]

Niestety, fdisk /mbr nie jest w stanie odtworzyć czy też naprawić
uszkodzonych/skasowanych wpisów w tablicy partycji. To jest prościutki
program nie robiący nic ponadto o czym pisałem we wcześniejszym poście.
U Ciebie IMO tablica partycji zawierała cały czas prawidłowe wpisy i
dlatego obcy system nie miał problemów z dostępem do dysku; problem był
tylko z uruchomieniem z tego dysku W2k/XP (nie piszesz, jaki miałeś
system). A do naprawy uszkodzonej tablicy partycji napisano parę dobrych
programów, ale kosztują one ciężkie pieniądze, i tak naprawdę pozostaje
ręczna dłubanina. Dobrą pomocą jest darmowy Ranish Partition Manager,
który sprawdza podstawowe zależności między partycjami i ostrzega przed
błędami, można spod niego wiele zrobić. Albo narzędziami ze strony
http://www.diydatarecovery.nl/~tkuurstra. Dobry opis podstawowych
struktur dysku znajdziesz na
http://www.microsoft.com/poland/windows2000/win2000prof/rozdzial_32/defa
ult.asp.

Ale może ktoś inny będzie lepiej zorientowany to Ci lepiej to wyjaśni.
Sam jestem ciekaw, jak to się skończyło...

M.