Re: GA-7VRXP problemy i to jakie

Autor: Roger (roger_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 10 Jul 2002 - 11:20:44 MET DST

jurek_k__at_poczta.onet.pl wrote:
> Witam.
> Nabylem GA-7VRXP + XP1,7 + 256DDR. Miałem P90 + starego Asusa.
> HD (850Mb) po prostu przerzuciłem. System (WIN95) startuje ale pod
> koniec uruchamiania wywala napis:
> "Blad inicjalizacji urzadzenia IOS. Blad ochrony systemu Windows.
> Nalezy ponownie uruchomic komputer."
> I pupa blada. Żadne tryby awaryjne czy cos takiego nie pomaga.
> Co z tym fantem zrobic?

Zmiana chipsetu często determinuje instalację systemu od nowa...
Poza tym oczywiście zainstalowałeś pakiet VIA 4in1 ?

> Jak system sie butuje to wyswietla;
> "MBUltra 133 ... Bios...Promise....
> Detecting \"
> i cos tam szuka przez kilkanascie sekund. Po czym:
> "Bios is not installed becouse there are no drives atached"
> No przeciez jest 850Mb. I dalej staruje (probuje-uwagi wyzej).

Jeśli nie podłączyłeś dysku do kontrolera promise to IMHO jest normalny
komunikat,
że kontroler nie odnalazł żadnych urządzeń, bo podłączyłeś je na zwykły
kontroler.

> Ten komunikat zniknął jak w BIOS zablokowalem "Onboard PROMISE Chip".

Bo wyłączyłeś dodatkowy kontroler Promise.
> O co tu biega.

Manual czytałeś ?

--
Roger