Re: GA-7VRXP problemy i to jakie

Autor: Roger (roger_at_f2virt.onet.pl)
Data: Thu 11 Jul 2002 - 09:28:26 MET DST

jurek_k__at_poczta.onet.pl wrote:

> No to smutek w domu Gucia (tego sie obawiałem), a softu do VIA nie
> zainstalowalem bo winda nie ruszyla

Niestety, ale windows 95 jest za starym systemem, żeby tak sobie ruszył po
takiej
rewolucji, choć nawet w2k ma wtedy problemy.

> Znaczy jak mam 4 dyski i nie chce RAID to mam je podlaczac do IDE0,1,
> a jak chce raid to do IDE2,3? Czy to znaczy ze te 2 dodatkowe sloty
> na RAID maja osobny kontroler oprocz standardowego dla IDE0,1?

Kanały IDE 1,2 są obsługiwane prze standardowy kontroler chipsetu VIA KT333,
a IDE 3, 4 poprzez dodatkowy Promise (musisz zainstalować do niego drivery).
Poza tym nie musisz koniecznie używać na tym dodatkowym kontrolerze,
któregoś z trybów RAID. Możesz go sobie potraktować jak standardowy
kontroler dyskowy (urządzeń typu CD/CDRW/ZIP/DVD nie radzi się instalować
na takich kontrolerach, ale to już sobie możesz poczytać w instrukcji) i
porozmieszczać
dzięki temu każde np. z czterech urządzeń IDE/ATAPI na osobnych kanałach.
Jeśli natomiast w ogóle ci on niepotrzebny to go wyłącz w biosie,
zaoszczędzisz
na czasie i zasobach maszyny.
Proponuję ci poczytać
http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/uklady/raid_faq.html

> Manuale zwykle sa ubogie w info i tego nie pisali, ale bede wdzieczny
> za wszelkie informacje na ten temat.

Nie zauważyłem, żeby manuale porządnych firm, a taką jest Gigabyte, były
ubogie w opisy. Nie wiem co miałbym ci więcej napisać, bo takiej płyty nie
mam,
a kontrolera Promise na oczy nie widziałem.

--
Roger