Re: Zlodzieje z HP !!!

Autor: aRcHiE (a_at_a.a)
Data: Tue 09 Jul 2002 - 21:35:52 MET DST

Użytkownik "Kuba" <kasprzak_at_mail.icpnet.pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem jaką posiada Pan dokładnie drukarkę, więc trudno mi Pana
krytykować
> i wcale nie zamierzam tego robić. Mam jednak kilka uwag...

Po Pańskiej bardzo wyczerpującej odpowiedzi na ten wątek dochodzę do
wniosku, że mam Pan wiedzę na ten temat na profesjonalnym poziomie. Proszę
jednak nie wyciągać wniosków o użytkownikach drukarek HP jako nieczytających
instrukcji obsługi i niewiedzących nawet gdzie są ustawienia sterownika
drukarki.
Posiadam drukarkę HP DeskJet 930. Nie jest to moja pierwsza drukarka i muszę
stwierdzić, że z taką opornością sterowników na wprowadzane do nich
ustawienia jeszcze się nie spotkałem. Sterowniki sprawiają wrażenie jakby
myślały, że wszelkie ustawienia, inne od domyślnych są powodowane przez
niedoświadczonych użytkowników. Ponieważ użytkownik jest niedoświadczony i
gdy drukarka zrobi wydruk który będzie "odbiegał od normy" to użytkownik
zacznie zawracać serwisom głowę. Aby tego uniknąć sterownik pokazuje że jest
ustawione jak chciał użytkownik, ale w rzeczywistości robi wydruki według
swoich ustawień. Takie można odnieść wrażenie.
Jak według Pana wytłumaczyć ustawienie sterownika (z paska narzędzi, panelu
sterowania i nawet przed wydrukiem z aplikacji) na "druk w skali szarości" +
"tylko w czerni", a drukarka drukuje jakby miała ustawione "druk w skali
szarości" + "wysoka jakość" zużywając oczywiście kolorowy tusz. Użytkownicy
początkujący lub ze słabym wzrokiem nie dojrzą różnicy. I pewnie o to firmie
HP chodzi.

Pomijam też to, że w drukarkach serii 9xx, bądź co bądź klasy wyższej, opcje
ustawień wydruku są niesamowicie ubogie w porównaniu do drukarek innych
marek.

(sterowniki mam w wersji 4.3.0.0 - czyli najnowsze)