Re: Asus A7V333 - problem z kontrolerem RAID

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 10:22:14 MET DST

Użytkownik "Andrzej Kamiński" <kamyk_2_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> 4in1 najnowsze (4.40P3 czy jakoś tak), taśma 80-tka.

Może właśnie ta taśma jest problemem. Mniemam, że piszesz o 80-żyłowej
taśmie w kieszeni. Z doświadczenia wiem, że nie ma na rynku jeszcze ani
jednej porządnej kieszeni, która działałaby poprawnie na takiej taśmie.
Problem stanowi samo gniazdo połaczeniowe kieszeni z jej ramką. Mimo, że
taśma jest prawidłowa, to właśnie to połączenie jest totalnie felerne i w
ogóle nie nadaje się do takich rozwiązań. Sam zresztą uszkodziłem dwa dyski,
tylko dlatego, że pracowały w takiej kieszeni.

Moja sugestia: spróbuj wyciągnąć dysk z kieszeni, podłączyć go zwykłą
40-żyłową taśmą bezpośrednio do kontrolera (bez żadnej kieszeni) i sprawdź,
czy jest jakaś różnica. Jeśli tak - problem stanowi twoja kieszeń. Kolejna
sprawa - może kabelki zasilające w kieszeni już ci się trochę pourywały i
któryś z nich robi zwarcie?

Pozdrawiam,
Sniper