Re: 7.200 RPM

Autor: sniper10000_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 07 Jul 2002 - 12:09:59 MET DST

> "Ugór" <eiwotk_at_wp.pl> napisał(a):

> Roznica miedzy 5400 a 7200 to w przypadku dysku Maxtora 60 GB
> roznica 20 zl, wiec nie nazwalbym do jakims duzym doinwestowaniem :-)

Święta racja. Różnica cenowa jest znikoma, więc warto dołożyć.

> Za wysoka temperatura jest problemem dla kazdego dysku. 7200
> grzeja sie co prawda mocniej [...]

W ostatnich czasach miałem przyjemność testować najnowsze dyski 3 różnych
producentów. Gdybym miał ocenić, moim zdaniem IBM wypadł najlepiej, tzn. grzał
się najmniej. Później plasują się w kolejności Maxtor i Barracuda. Ten ostatni
po kilkugodzinnej pracy i wyjęciu z kompa może doskonale posłużyć jako
żelazko :-)

Osobiście polecam Maxtora. Używam kilku modeli (40 GB 7200 RPM, 60 GB 7200 RPM,
80 GB 5400 RPM i 160 GB 5400 RPM). Wszystkie pracują niezwykle szybko, chociaż
różnica w wydajności między szybkim dyskiem 40 GB a wolniejszym 160 GB jest
dość wyraźna. Obecnie Maxtor produkuje dyski w obu wersjach. tzn. 5400 i 7200.
Największe modele serii 120 i 160 GB występują na razie chyba tylko w wersjach
5400, ale prawdopodobnie to tylko kwestia czasu, żeby pojawiły się szybsze.

Jeśli chodzi o IBM, to raczej odradzam. Mimo, że wcześniej pisałem, ze grzeje
się najmniej, to jednak dyski te są znane z największej awaryjności (sam
straciłem IBM 60 GB). Seagate może być - choć wydajnością nie dorównuje
Maxtorowi.

Poza tym słyszałem, że ostatnimi czasy szczęście uśmiech się do firmy Western
Digital i ich dysków Caviar. Parę lat temu głośno było o "padach" dysków tego
producenta, obecnie podobno triumfuje na rynku niezawodności...

Pozdrawiam,
Sniper