Re: Pada mi CD-ROM?

Autor: Tomek (labeo_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Sun 07 Jul 2002 - 00:04:07 MET DST

Użytkownik "Tomasz M. Sadowski" <ts_at_no.spam.rsi.pl> napisał w wiadomości
> Witam --
> moj naped CD-ROM w laptopie Toshiba Satellite 4060CDT przestal czytac
> plyty CD-RW (probowalem chyba 10 plytek nagranych na najrozniejsze
> sposoby, pakietowo, DAO, Joliet, ISO itd...). Naped jest muti-read, bo
> jeszcze pare tygodni temu czytal... czy to oznacza, ze naped umiera
> (laptop ma 3 lata)? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

CD_ROMy z reguly zaczynaja po tym okresie padac, oczywiscie wszystko zalezy
jeszcze od firmy i ich sposobu jego eksploatacji. Byc moze w twoim przypadku
rozregulowal sie mechanizm i wystarczy naped przeczyscic (moze uzywales
laptopa gdzies gdzie byl narazony np. na kurz) . Wowczas powinies najlepiej
oddac go do serwisu. Jesli jednak to dioda laserowa sie wypala wowczas
oznacza to koniec napedu. Mozliwe jest lekkie zwiekszenie pradu plynacego
przez diode - wowczas zacznie ona lepiej odczytywac, ale tylko chwilowo bo
powoduje to takze szybsze jej zuzycie. Wg mnie powinienes oddac naped do
serwisu w celu ustalenia czy naprawa jest oplacalna.

pozdr.
Tomek