Asus A7V333 - problem z kontrolerem RAID

Autor: Andrzej Kamiński (kamyk_2_at_go2.pl)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 23:43:40 MET DST

   Właśnie wczoraj kupiłem tę płytę i raczej jestem zadowolony, ale...
podłączyłem do kontrolera RAID dysk w kieszeni, konkretnie Quantum
6.4GB (ATA-33) i pod w2k dzieje sie coś takiego: co kilkanaście sekund
zaświeca się dioda (na kilka senukd) na tej kieszeni, że niby coś płyta
chce
od dysku i w momencie gdy dioda gaśnie to komp na ułamek sekundy
zamiera. Efekt jest tego taki, że mój modem (motorola)co kilkanaście sekund
musi ponawiać negocjację. Żadnych innych efektów ubocznych nie ma.
Na tym samym przerwaniu (wg tabeli z instrukcji - slot 5) wisi Live! ale co
ma do rzeczy? (A propos - Live! przestał "skrzeczeć", miałem wcześniej
KT133 Soltka). Dysk w kieszeni chodzi najzwyczajniej w świecie.
    Czy taki stan rzeczy jest normalny?
Bios mam 1007. Sterowniki do Promise najnowsze.
Kupiłem płytę z raidem głównie po to by nie martwić się o to jak są
ustawione
zworki dysku w kieszeni. Chciałem każde z czterech urządzeń podłączyć do
innego kanału (wiem, że nie mogę podłączyć do Promise'a CeDeka - tak
napisano w instrukcji).
    Pomocy.

Andrzej Kamiński