Re: Titan TTC-D5TB i Soltek 75DRV-5 ?

Autor: .:martin:. (martin_at_megapolis.pl)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 10:43:37 MET DST

Jacek Popławski <jp_at_no.more.hosts> wrote:
> Czy ten wentylator da się zamontować w mojej płycie? Chcę wymienić
> głośny wentylator Spire na coś cichszego - wymiana obudowy na Enlight
> wiele nie dała. Mam Athlon XP 1800 (nigdy nie będę podkręcał). Czy
> możecie polecić jakiś inny, CICHY wentylator do Athlona XP 1800,
> który da się zamontować w płycie 75DRV5? Najlepiej z linkiem do
> sklepu internetowego.
>
> PS. temperatura ze Spire i wentylatorami w obudowie jest dosyć niezła
> - 48 na CPU (nie sprawdzałem jeszcze przy dużym obciążeniu).

Z tym titanem to mam troche nimile doswiadczenia. Wentylator potezny, bez
problemu chlodzil mojego athlonka 1,3 puszczony nawet na 5V (wowczas
bezglosny). Niestety upaly zmusily mnie do podniesienia napiecia. Co do
niemilych doswiadczen to uwazajcie jak go zakladacie. Mocowanie tego cuda
jest nieco toporne. Bardzo ciezko go sciagnac. Z wlsnej glupoty ukruszylem
dwa procesory. Wentylator mi sie nie miescil, obrocilem go, zalozylem
wycieciem odwrotnie (moje gapiostwo) i przy sciaganiu najpierw nie dal rady
jeden procesor, a pozniej drugi. Generalnie wiatrak dobry ale jak chodzi na
5V. Przy 12V strasznie glosny. Dobrym rozwiazaniem bedzie Fanmate.

Pozdrawiam. Marcin