Re: Partycja FAT32 bez tablic FAT

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 00:08:21 MET DST

Użytkownik "Juliusz 'Julas' Gonera" <julas_at_toya.net.pl.nojunk> napisał
w wiadomości news:ag53e2$20e$1_at_flis.man.torun.pl

[...]
> Cała sprawa zaczęła się od zawieszenia się Win XP: po restarcie
> zamiast XP uruchomił się 98, który był na partycji zainstalowany,
> lecz nie jako system aktywny (jak dla mnie to zjawisko paranormalne,
> że to wszystko "samo" się tak porobiło, ale mnie przy całym zdarzeniu
> nie było). Obecna sytuacja (stracenie tablic FAT) jest
> najprawdopodbniej efektem polecenia FIXMBR z konsoli reperowania
> Windy XP, co było z początku zadaniem priorytetowym.

Raczej nie. Fixmbr nie tyka zawartości partycji. Zagadką jest poza tym
dla mnie, po co go użyłeś, bo naprawę bootsektora partycji (gdzie
zainstalowany jest bootmanager XP) przeprowadza się poleceniem fixboot.

> Teraz główny problem to odzyskanie jak największej ilości danych. Jak
> skonfigurować Easyrecovery, aby coś więcej znalazł? Czekać aż ukończy
> Advance search? A może użyć czegoś innego?

Czekać. Ja analizowałem kiedyś dysk 10 GB tym programem (wersją pod DOS)
przez ponad 10 godzin. Ale możesz spróbować czegoś innego, wbrew pozorom
może okazać się wystarczająco skuteczny i bardzo szybki. Jest to darmowy
Disk Rescue http://home.arcor.de/christian_grau/rescue.

Na przyszłość - trzymaj kopię MBR, zrobioną np. MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com.

M.