Upgr. compa III wersja ostatecznie ostateczna (mam nadzieje :))

Autor: Zalek (ltk_at_interia.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 14:44:55 MET DST

Wiwat ludzie zdecydowani!!! ;)
Wlasnie po raz kolejny zmienilem koncepcje upgradu swojego kompa. Ale ta
wersja juz na pewno jest ostatecznie ostateczna. Pomyslalem sobie, ze lepiej
bedzie, jesli kosztem gorszego procka (zamiast nowego Durona 1GHz uzywana
800 za 70 PLN) zainwestuje w lepsza plyte, ktora posluzy mi kilka nastepnych
lat. Procki szybko leca w dol i z pewnoscia juz niedlugo bedzie mozna za
niewielkie pieniadze kupic np. Athlona XP, DDR333 itp., ktore sobie zapakuje
na ta lepsza plyte.
Chcialbym tylko jeszcze krotko to z skonsultowac z kims, kto sie zna przede
wszystkim na plytach. Pytanie jaka? Na pewno musi obslugiwac DDR333, miec co
najmniej 2xAGP (mam SCSI na AGP, a dojdzie jeszcze karta graiczna tez na
AGP) i obslugiwac standardy, ktore pozwola w przyszlosci bez zmiany plyty
wpakowac nowsze sprzety (stad np. DDR333), ktore teraz kosztuja fortune, a w
przyszlosci beda znacznie tansze. No i dobrze by bylo, gdyby kosztowala nie
wiecej, jak 400 PLN (ewentualnie ciut wiecej to tragedii nie bedzie). Da sie
cos takiego skombinowac? Czy w ogole wedlug was warto? Moze jednak pozostac
przy pomysle z ECS-em? Ja sie co prawda zdecydowalem, ale z checia uslysze
Wasze zdanie (moze to bedzie glos rozsadku :))

Ostateczna konfiguracja bylaby taka:
Duron 800
DDR 128 2100
no i ta plyta, ktora proponujecie.
Mam nadzieje, ze taka konfiguracja nie bedzie chodzila wolniej od moje
obecnego, starego kompa (celek 333, 256 SDRAM, plyta AMS na BX-440).
Zwlaszcza jesli chodzi o ilosc pamieci. Bo chcialbym moc spokojnie np.
poogladac filmy w divx (co na obecnym sprzecie nie zawsze mi sie udaje).
Za dotychcczasowy udzial w mojej przygodzie pt. upgrade kompa, ktora zaczela
sie od pomyslu dot. zmiany karty grafiki, a wyewoluowala do projektu w
obecnej formie, wszystkim dziekuje. prosilbym o jeszcze chwile
cierpliwosci - mam nadzieje, ze zakonczenie jest juz blisko :)

pzdr
Zalek