Re: "tuning" klawiatury

Autor: bazio (bazio_at_go2.pl)
Data: Thu 04 Jul 2002 - 22:30:24 MET DST

Witold Wladyslaw Wojciech Wilk napisał(a):

> no cos kolo tego. blizej jednego metra, choc to tez zalezy... a moze i
> 2-3... sam nie wiem. kupie na zapas 5 :P

:))))

> pod. na cholera mi na klawiszu, przeciez gbede paluchem zaslanial :)

nie pomyslalem :))

> kolo mnie lezy inna din noname i bierze 100mA ;)

moze moja to jakis shit ;)

> ano trzeba by. pozatym nie chce zjarac jakiegos kondensatorka lub wywalic
> kontrolera. rozne dziwy sie moga dziac.

to kto wygugla ? :)

> nie. kondenstator jak sama nazwa wskazuje kondensuje. moj pomysl jest
> taki:
>
> ---R1---C1---LEDy
>
> R1 bedzie przepuszczal dajmy na to 10mA
> C1 bedzie trzymal U=5V i C=1mF
>
> nie wiem czy dobrze to wyliczylem, bo wzorki bralem z pamieci i sie nawet
> sie nie zastanawialem :) cos mi C=m1F nie pasuje, bo na wszystkich
> kondesatorkach to ja widze napisy np. 50uF... ;)

1mF to musialby byc baaaardzo duzy kondensator :)

> tak czy siak - standardowa fizyka. powiedzmy, ze R1 przepuszczqa te 10mA.
> Fajnie. Tyle wzera pojedyncza dioda po nalozeniu na nia rezystorka (mozna
> i bez, ale ja zjara ;) ). Naciskamy dwie diody. Jest oczywiste, ze zeby
> one swiecily z normalna jasnoscia to potrzeba wiecej niz ten R1 przepusci.
> jesli bedziemy mieli mniej to okaze sie, ze dostaja ~50% mocy na sztuke.
> wtedy beda swiecily gorzej, jakby przygaszone.

rezystor chyba nie ogranicza natezenia...

> Natomiast kondensator trzyma zapas energii w sobie, dzieki czemu w razie
> nacinienia lapskiem na cala klawiature - wszystko sie podswieci i powinno
> sie przez kilka sekund utrzymac, az do wyladowania zapasu energii
> znajdujacego sie w kondensatorze.

zeby przez kilka sekund przetrzymac to musialby byc naprawde duuuzy
kondensator...

> Innymi slowy - kondensator dziala jak taki maly ups-online. oczywiscie nie
> jest to szczyt techniki. troche energii sie wytraca poprzez generowane
> cieplo, znikome, bo znikome straty, ale to jest nieuniknione.

diody poprzez kondensator beda zapalac sie stopniowo przez co moze byc
tak ze nacisniesz klawisz, zapali sie dioda i juz nacisniesz inny
klawisz a dioda sie nie bedzie dalej palila. Of'koz to bybylo(chyba)
gdybys zastosowal maly kondensator.jesli ty chcesz zastosowac taki duzy
jak 1mF to tego efektu nie powinno byc.

> nie jestem elktronikiem, wiec nie jestem do konca pewien jak to dziala
> moja wiedza jest na poziomie liceum co do kondensatorow, wiec nie nalezy
> sie trzymac tego co pisze, bo moglem cos pokckac. na czas wakacji ksiazki
> leza gdzie indziwej, bo mi sie w pokoju zaroilo od komputerow i nie mam
> gdzie tego wszystkiego trzymac :) jak chce rozlozyc lozko to jednego
> trzymam pod nim ;)

fajnie masz :))

> to go porzadnie okroje, bez dzwieku, w malym formacie. te 1MB jakos musza
> sciagnac ;)

ja teraz zaciagam 40mb :))

--
-==Athlon 1,33 ghz, Kobian KT266a FSX(ECS K7VTA3A),128mb DDR Nanya==-