Re: Opinie na temat LG 19" Flatron 915FT Plus

Autor: grzegorzp_at_go2.pl
Data: Thu 04 Jul 2002 - 13:09:06 MET DST

> Ty to nazywasz cudem? A Eizo moze nie widziales? Barco? Nic ci te
> nazwy nie mowia? :-)))))))) LG nie produkuje cudow.

Eizo powiadasz... No cóż. Eizo kosztuje sporo. Dobry monitor w ich wydaniu to
3000 zł. Poza tym mam okazję pracować na 4 takich monitorach (różnych
modelach). Najdroższy z nich rok temu kosztował 8000 zł. Dzisiaj wyświetla 1/3
ekranu na różowo i plama się powiększa - wkrótce trafi do serwisu. W kolejnym
mieliśmy mikropęknięcie na płycie - od czasu do czasu obraz sobie po prostu
znikał - cóż, może szczegół, bo usterki fabryczne każdemu się zdarzają, ale ta
sytuacje mnie nie przekonuje. Dwa pozostałe działają bez zarzutu i nie było z
nimi żadnych problemów. A jeśli chodzi o jakość obrazu, to nie widzę większych
różnic pomięcy moim LG i firmowym Eizo. Ale gdybym miał oceniać, to LG raczej
wygrywa. No i co najważniejsze: jest 2x tańszy od tych Eizo.

Co do marki Barco to powiem szczerze, że nie znam. Nie wypowiadam się. Ale
widziałem niedawno na targach 21" monitor jakiejś francuskiej firmy (nazwy nie
pamiętam - niestety nie ma jej na polskim rynku) za 15.000 zielonych (!) I
gdybym miał wybrać wzór doskonałości obrazu, to byłby to właśnie ten model.

> Kolory bylyby owszem niezle gdyby to nieiwelkie przebarwienie w
> okolicach zegarka...... :-/

Widocznie taki model trafiłeś. U mnie czegoś takiego nie ma. Dla porównania: w
firmie mam 2 monitory Samsunga (z nowym płaskim kineskopem) - jeden wyświetla
obraz wręcz idealnie; drugi - o dupę potłuc!

> Musze przyznac, ze troche sie nasiedzialem zanim doprowadzilem
> geometrie to prawie idelanej - udalo mi sie. To samo jednak w Eizo
> mialem po prostu bez cudowania.

No cóż... jak kupujesz komputer, to też go musisz skonfigurować, nie? Ja też
posiedziałem... zarówno przy LG i Eizo.

> [...] ale wiadomo jak czlowiek uczciwie przysiadzie
> zapoda wieksza rozdzialke i odswiezanie to zawsze sie czegos doszuka.

Po pierwsze: monitor 19" jest raczej za mały, żeby pracować na nim w
rozdzielczości 1600 x 1200 (chociaż znam takich wariatów). Ale nawet gdyby -
mnie jakość obrazu w tej rozdzielczości zaskakuje - bo lepszego nie widziałem.

> Mozesz zdradzic w jakim miescie bo korci mnie zeby jednak powalczyc z
> nimi chocby o to pompowanie :-)

U mnie pompowanie nie występuje. W końcu monitor wyposażony jest w funkcje
pamiętania parametrów obrazu. Wystarczy raz zatrzymać system podczas
bootowania, np. odpalić BIOS, skonfigurować parametry pracy monitora i gotowe.
Ja tak zrobiłem i czegoś takiego jak stara, popularna "pompa" już dawno nie
widziałem.

Jeśli chodzi o serwis, to proszę bardzo: Warszawa, firma nazywa się: Centrum
Serwisowe Mix-RTV. Polecam.

Zresztą... zobacz na stronę LG. Tam jest pełny wykaz.

Pozdrawiam,
Sniper