Re: Bledy zliczania CRC - jaki powod?!

Autor: Kosh (khn_at_wp.pl)
Data: Tue 30 Jul 2002 - 21:20:14 MET DST

"Narcyz Knap" napisal(la) dnia 2002-07-30 20:03, te oto slowa:

<ciach/>
> Zauwazylem niedawno, ze moja maszyna ma dyskretne problemy z obsluga duzych
> plikow (powyzej 500 MB). Program do zliczania sum kontrolnych (napisany w
> Perlu) , niezaleznie od systemu plikow (FAT32, NTFS, ext2) czy systemu
> operacyjnego (Win2k, Linux) generuje rozne wyniki CRC dla tego samego
> pliku!!!???

Mozliwe przyczyny:

* kontroler dyskowy -> zwroc uwage, ze w (DR)MS-DOS-ie kontroler pracuje
przy nizszej czestotliwosci (ok 16 MHz)
* przetaktowany procesor
* RAM <-- (hmm najszybciej, zakladajac, ze nie manipulowales w bios-ie
-jej- ustawieniami)

> Charakterystyczne, ze w trybie MS-DOS lub DR-DOS nie ma tego problemu.
> Podejrzewam, ze to sprawka Hardware - tylko pytanie co sie ryplo?
<ciach/>

Czym sprawdzales sumy kontrolne w Dos-ie (przciez nie perlem z MD5 :-))?

P.S.

Popraw delimeter (-- ) ;-)

--
Best regards, Kosh                                     khn(at)wp.pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"