Bledy zliczania CRC - jaki powod?!

Autor: Narcyz Knap (narcyz.knap_at_wp.pl)
Data: Tue 30 Jul 2002 - 20:03:39 MET DST

Witam serdecznie!
Duron 700 MHz (przetaktowany na 800 MHz), plyta Abit KT7, 3x256 MB RAM,
dyski Samsunga 60 GB
Zauwazylem niedawno, ze moja maszyna ma dyskretne problemy z obsluga duzych
plikow (powyzej 500 MB). Program do zliczania sum kontrolnych (napisany w
Perlu) , niezaleznie od systemu plikow (FAT32, NTFS, ext2) czy systemu
operacyjnego (Win2k, Linux) generuje rozne wyniki CRC dla tego samego
pliku!!!???
Charakterystyczne, ze w trybie MS-DOS lub DR-DOS nie ma tego problemu.
Podejrzewam, ze to sprawka Hardware - tylko pytanie co sie ryplo? Jak
obstawiacie:
1. przetaktowany procek
2. kosci pamieci
3. plyta
Zdaje sie, ze czeka mnie dlubanina w bebechach mojej maszynki, no i niestety
... wydatek na zakup nowego komponentu. Pytanie tylko na ile powinienem sie
przygotowac? (: Czy ktos ma doswiadczenie z podobnym problemem? Dzieki za
wszelka pomoc. pozdrawiam.

--
Narcyz Knap, MD
Dept. of Medical Chemistry, Medical University of Gdansk, Poland