Re: 2xATI+CTX

Autor: darbakan_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 30 Jul 2002 - 09:59:18 MET DST

> Mam problem z monitorem CTX EX710F. Nie trzyma on jednego parametru.
> Po każdym restarcie ustawienie "Rotation" zmienia się na 50. Moja
> karta graficzna to ATI Radeon 7500. Zjawisko to występuje tylko wtedy
> gdy nie mam aktywowanego wyjścia telewizyjnego.
> Gdy podłączyłem ten monitor do innego komputera z grafiką ATI Rage II C
> to pamięta wszystkie ustawienia, nie ma żadnych problemów.
> Czy karta graficzna oraz włączenie wyjścia telewizyjnego może mieć wpływ
> na nie zapamiętywanie parametrów przez monitor? Może wpływać na to mogą
> jakieś inne ustawienia na przykład w biosie?

> [...]

Monitory same zwykle nie potrafią "trzymać" parametrów wyświetrania obrazu
(trybów), nie dotyczy to parametrów geometrii obrazu. Np. w Windows parametry
wyświetrania obrazu przechowywane są w rejestrze systemu. Karta graficzna ma
całkowite panowanie nad monitorem (no trudno, żeby było inaczej.)*1) i zwykle
po restarcie komputera resetuje również chwilowe ustawienia monitora dla trybu
VGA dla DOS. Windows przywraca poprzednio ustawione parametry z rejestru.
Jeśli więc zmienia ci się parametr geometrii obrazu (Rotation) to oznaka, że
nastąpiła najpierw zmiana parametrów wyświetlania obrazu (trybu).
Prawdopodobnie Windows przechowuje jakieś stare ustawienia dla poprzedniego
trybu pracy i przy restarcie przywraca właśnie te stare ustawienia, zamiast
nowych.

Kombinuj więc ze sterownikami karty graficznej.
Najpierw odinstaluj poprzednie zanim zainstalujesz nowsze - to stara zasada,
gdyż pozbywasz się zwykle zbędnych ustawień systemu operacyjnego.
Dla pewności usuń po deinstalacji również HK_Local_Machine\Software\Ati[...].

*1) - Obecnie, monitory zawierają zapis dopuszczalnych trybów pracy. Jeśli
karta zażądałaby niewłaściwego trybu pracy, żądanie zostanie odrzucone - dla
bezpieczeństwa monitora.

pzdrwm
darbakan