Re: potrzebuje zlozyc komp...

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 19:50:24 MET DST

On Wed, 3 Jul 2002 07:39:37 +0200, "Blesso" <blesso_at_friko6.onet.pl>
wrote:

>sprawna inaczej moze byc kazda plyta _ niezaleznie od producenta _ nigdy nie
>masz 100% pewnosci ze kupujesz dobry towar_ale od tego jest gwarancja oraz
Tyko poczytaj ile jest lamentow z powodu K7S5A a ile z powodu dosc
popularnych plyt MSI. Chyba nie zakladasz, ze u kazdego producenta
ilosc brakow jest taka sama?

>dogadanie sie ze sprzedawca ze w ciagu tygodnia mozesz wymienic plyte na
Nie po to kupuje sprzet zeby z nim ganiac w kolo do sklepu i z
powrotem.

>inna_skladanie kompa bedzie zawsze ryzykowne _pamietam przeboje jakie mieli
>ludzie z plyta FIC-a pod K6/2(503_bez A) _to byla radosc tworzenia kompa_
Nie milem stycznosci z t wersja - skladalem wtedy na Epoxach. Jak sam
widzisz - zdarzaja sie ewidentne wpadki.

>Loteria jest zawsze .Ale ECS na SISie byl pierwsza plyta z tym chipsetem
Ze pierwsza to niczego usprawiedliwia. Nie wypuscilbym plyty, ktora
jest niedopracowana.

>ktory zdobyl popularnosc dzieki cenie _ i jak na owe czesy niezlej
>wydajnosci i .....stabilnosci ( tu sie bede upieral).Oczywiscie nic za darmo
Wydajna to moze ona jest ...... na DDRach......

>i trzeba troche sie pomeczyc by to uzyskac(nowy bios,nowe stery
Nie po to kupuje plyte. Lubie grzebac w komputerze, ale po to aby z
niego wycinac jak najwiecej a ni po to aby go w ogole uruchomic.

>AGP,odpowiednie ustawienie przerwan) ale jesli ktos sam sklada kompa to musi
>zdawac sobie sprawe ze nie sa to klocki Lego (a moze i sa?)_ze oprocz
>powkladnia wszystkiego w odpowiednie gniazda i przykrecenia paru srubek
Sek w tym ze ta plyta wymaga czsem wizyty w serwisie zeby dzialala, a
o niktorych funkcjach i tak mozemy zapomniec :->

>trzeba tez i poglowkowac_ Dajesz 100% pewnosci ze skladajac kompa na
>Gigabyte nie bedizesz mial problemow?
Zaloze sie ze w najgorszym wypadku bedzie ich mniej. Oczywisci zawsze
istnieje prawdopodobinstwo trafienia padnietej sztuki i wtedy zachodu
jest tyle samo, ale nie zapominaj o statystyce.

>_ wniosek ? nie kupowac........ECS ? _ lol
Znowu wyciagasz wnioski z jednego egzemplarza - tym razem pamieci.
Wez wszystkie mozliwe typy, modele itd pamieci dostepne na rynku i je
przetestuj w obu plytach. Jak juz skonczysz to powiadom nas ile
modolow nie chcialo pracowac z kazda z tych plyt.

>A powiem CI dlaczego _ bo jest pewna grupa ludzi dla ktorych komputer to
>monitor i klawiatura_to oni jada do hipermarketu i kupuja kompa z I740 na
>pokladzie _albo dyskiem 10 GB _ i to im z w zupelnosci wystarcza_ a sOnic
Nawet do takich zastosowan wole mic sprzet pewny - solidnie wykonany.
Przy zakupie plyta moze dzialac ale chyba nie zagwarantujesz mi jak
dlugo. Takie np. PC-chipsy potrafia sadac same z siebie a to bardzo
niedaleko ECSa.

>napisal ze chce TANIEGO kompa do ogladania filmow_ a gry sa na II miejscu _
Gyby by byly na 5tym to bylby argument. Bo jesli sa przed zabawa
Officem, siedzenim w internecie i sluchanim MP3 to wybacz.

>wiec czy RAM bedzie taktowany 100 czy 133 i tak nie bedze zadnej roznicy
>odczuwal _ zreszta powiedz mi czy Ty zauwazysz roznice w pracy jesli RAM
>pracuje o 33% wolniej niz moglby ?Jakosc filmow przy dzisiejszych prockach
Tak. Lubie czasem pograc i jestem zadowolony jesli wszystkie funkcje
sprzetu dzilaja jak powinny. Gdybys kupil sobie samochod do jazdy po
miescie - zakladajac ze i tak 5ty bieg bylby nieprzydatny to
niemialbys nic przeciwko temu, ze ow 5ty bieg by po prostu nie dziala
mimo ze zaplaciles za samochod z 5cio biegowa skrzynia biegow?

>nie zalezy od pamieci .A gry ? jesli kupi Durona 1,2 i MX400 to i tak GTA3
>czy Neverwinter Nigth bedzie mu sie cial _i niezaleznie czy RAM bedzie
>ustawiony na MAXa.
Patrz wyzej.

> Dlaczego nie EpoXa ? no wezmy cennik
To byla pierwsz marka ktora wpadla mi do glowy.

>ECS K7VTA3B (KT333) - 270 zl
>Gigabyte GA-7VRX (KT 333) - 420 zl
>Microstar KT3 (KT333) -450 zl
>EPOX 8k3A (KT333) - 515zl
>Soltec sl-75drv5 (Kt 333) -475 zl
>widzisz roznice ? 150 zl (w najlepszym przypadku)__ to malo czy duzo ? co za
Zapmniales o Shuttle - zajrzyj do cennika.

>150 zl kupujesz ? pewnosc ? marke ? lepsza gwarancje ? a moze tylko
>przeswiadczenie ze masz " lepsza" plyte_w czym lepsza ?
Swiety spokoj. :->

>ja zaczynalem od dysku 420 Mb _ w 1993 roku to byla rewelacja _
1. NTG :->
2. Myslisz ze mi to imponuje? :-)))))))))

>filmow miedzy partycjami i.........nie widze wiecej wiekszych roznic _ dyski
Drobiazg "delikatnie" wplywajacy na tzw. komfort pracy.

>i tak nie osiagaja zakladanego transferu i ktos kto mysli ze uzyska na UDMA
Wlasnie nie osiagaja transferowzakladnych przez wydajnosc ontrolera -
ale wciaz sa szybsze i wolniejsze dyski.

>133 tenze transfer grubo sie mysli . U6 to dobry ,cichy dysk _ oczywiscie
Ameryki nie odkryles. Czy ja wspominalem cos na temat wydjanosci
kontrolerow IDE?

>Baracuda jest szybsza i ......o 60 zl drozsza _ warto ? do filmow i gier ?
>eeeeeeee _ to juz lepiej ta kase dodac do jakiejsc muzy albo dobrych
>glosnikow
Powiem tak B4 to niezly dysk tak samo jak wspomniany Maxtor - i to
byla tylko propozycja. Wcale nie upieram sie przy dyskach 7200rpm, ale
uwazam ze B4 to jedne z barziej udanych dysow tego producenta i leski
mialbym wybrac jakis wolniejszy to bylby to raczej Maxtor.

>wysokich wymagan , jesli nie mamy zylki "komputerowego Slodowego" to
>wystarczy nam ECS + duron + MX400
Wlasnie przy tym ECSie trzeba niejednokrotnie miec taka zylke. :->

>tanie nie moze byc z gory skazane na przegrana . Sam zlozylem okolo 20-25
Nie, sa ludzie, ktorym wszysto jedno.

>kompow na ECS K7S5A i oprocz jednego przypadku (notoryczne resetowanie sie
Gratulacje. Pozazdroscic szescia :-)

>...pl.com.pcecet ;)
Sek w tym aby ta pomoc nie byla potrzebna.

Pozdrawiam
GLide

--
Glide