Re: potrzebuje zlozyc komp...

Autor: Blesso (blesso_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 07:39:37 MET DST

Uzytkownik "GLide" <glide_at_terramail.pl> napisal w wiadomosci

> Pod warunkiem, ze plyta nie bedzie sprawna inaczej.
sprawna inaczej moze byc kazda plyta _ niezaleznie od producenta _ nigdy nie
masz 100% pewnosci ze kupujesz dobry towar_ale od tego jest gwarancja oraz
dogadanie sie ze sprzedawca ze w ciagu tygodnia mozesz wymienic plyte na
inna_skladanie kompa bedzie zawsze ryzykowne _pamietam przeboje jakie mieli
ludzie z plyta FIC-a pod K6/2(503_bez A) _to byla radosc tworzenia kompa_
_________________________________________________________-
> No wlasnie! Dlatego osobiscie odrzucam od razu K7S5a - ta plyta to
> loteria (pojdzie czy nie pojdzie?)
>______________________________________________________________

Loteria jest zawsze .Ale ECS na SISie byl pierwsza plyta z tym chipsetem
ktory zdobyl popularnosc dzieki cenie _ i jak na owe czesy niezlej
wydajnosci i .....stabilnosci ( tu sie bede upieral).Oczywiscie nic za darmo
i trzeba troche sie pomeczyc by to uzyskac(nowy bios,nowe stery
AGP,odpowiednie ustawienie przerwan) ale jesli ktos sam sklada kompa to musi
zdawac sobie sprawe ze nie sa to klocki Lego (a moze i sa?)_ze oprocz
powkladnia wszystkiego w odpowiednie gniazda i przykrecenia paru srubek
trzeba tez i poglowkowac_ Dajesz 100% pewnosci ze skladajac kompa na
Gigabyte nie bedizesz mial problemow?

> Pod warunkiem, ze plyta bedzie w stanie sobie radzic ;-)

Mecze sie teraz z Asusem CUSL2C ktory za diabla nie chce poprawnie procowac
z RAMem(zwisy)_ i co jest winne ? firma i jej glowna plyta ? a moze pamiec ?
na Abicie ST6 bez problemu a na Asusie zwisy _ z inymi pamieciami chodzi OK
_ wniosek ? nie kupowac........ECS ? _ lol

> Tylko powiedz mi dlaczego mam kupowac plyte, ktora nie bedzie z
> definicji pracowac na max. dopuszczalnych ustawieniach - dlaczego ma
> sie ograniczac do takotwania 100/100 zamiast 100/133? Aha - rozumiem
> ten feature kosztuje 60zl.......
A powiem CI dlaczego _ bo jest pewna grupa ludzi dla ktorych komputer to
monitor i klawiatura_to oni jada do hipermarketu i kupuja kompa z I740 na
pokladzie _albo dyskiem 10 GB _ i to im z w zupelnosci wystarcza_ a sOnic
napisal ze chce TANIEGO kompa do ogladania filmow_ a gry sa na II miejscu _
wiec czy RAM bedzie taktowany 100 czy 133 i tak nie bedze zadnej roznicy
odczuwal _ zreszta powiedz mi czy Ty zauwazysz roznice w pracy jesli RAM
pracuje o 33% wolniej niz moglby ?Jakosc filmow przy dzisiejszych prockach
nie zalezy od pamieci .A gry ? jesli kupi Durona 1,2 i MX400 to i tak GTA3
czy Neverwinter Nigth bedzie mu sie cial _i niezaleznie czy RAM bedzie
ustawiony na MAXa.

_____________
Asusa
> A kto ci kaze kupowac Asusa?????? Dlaczego nie Epox, Gigabyte, Msi a
> jak ma byc tanio to Shuttle AK31.2 ?
 Dlaczego nie EpoXa ? no wezmy cennik
ECS K7VTA3B (KT333) - 270 zl
Gigabyte GA-7VRX (KT 333) - 420 zl
Microstar KT3 (KT333) -450 zl
EPOX 8k3A (KT333) - 515zl
Soltec sl-75drv5 (Kt 333) -475 zl
widzisz roznice ? 150 zl (w najlepszym przypadku)__ to malo czy duzo ? co za
150 zl kupujesz ? pewnosc ? marke ? lepsza gwarancje ? a moze tylko
przeswiadczenie ze masz " lepsza" plyte_w czym lepsza ?

> Jak ktos cie zmusi do przesiadki z B IV czy Maxtora740 na U6 to na
> pewno zauwazysz. (wlasnie zamienilem moja B IV - second. master na
> Fujitsu 5400rpm) - gdyby ten fujik nie byl 2x wiekszy to bym sie dlugo
> zastanawial dlaczego to zrobilem.

ja zaczynalem od dysku 420 Mb _ w 1993 roku to byla rewelacja _
przewinelo sie tych twardzieli od groma _
ostatnio "siedzialem " na Fujitsu 13 GB a potem na MPG3204 AT FF ( olejak _
U66)
po przejsciu na Baracude 40 GB (+ST6)zauwazylem roznice w ...kopiowaniu
filmow miedzy partycjami i.........nie widze wiecej wiekszych roznic _ dyski
i tak nie osiagaja zakladanego transferu i ktos kto mysli ze uzyska na UDMA
133 tenze transfer grubo sie mysli . U6 to dobry ,cichy dysk _ oczywiscie
Baracuda jest szybsza i ......o 60 zl drozsza _ warto ? do filmow i gier ?
eeeeeeee _ to juz lepiej ta kase dodac do jakiejsc muzy albo dobrych
glosnikow

reasumujac
Komp na ECSie nie musi byc zly (tak jak na Abicie nie musi byc dobry) . Moze
byc
a to czy "moze " zalezy w duzej mierze od nas _ od tego do czego my
potrzebujemy kompa , jakie mamy wobec niego oczekiwania . Jesli nie stawiamy
wysokich wymagan , jesli nie mamy zylki "komputerowego Slodowego" to
wystarczy nam ECS + duron + MX400
dla jednych to moze byc profanancja
a dla innych szczyt marzen
Pewnie ze jest qpa innych producentow oferujacych niezle produkty. Ale to co
tanie nie moze byc z gory skazane na przegrana . Sam zlozylem okolo 20-25
kompow na ECS K7S5A i oprocz jednego przypadku (notoryczne resetowanie sie
BIOSU ) to nie bylo wiecej akcji servisowych . Sa oczywiscie problemy typu
:kiepski dzwiek (ale to ma wiekszosc plyt z AC97_ Abit VH6 byl .jeszcze
gorszy pod tym wzgledem), czy problemy z UDMA ale to jest do
przezwyciezenia przez samego zainteresowanego i oczywiscie przez grupe
...pl.com.pcecet ;)
Pozdrawiam
Blesso