Pytanie o IRQ, PCI na Solteku DRV2 , Tuner TV

Autor: Tomek G³owacki (tomek_wywalto_at_pseinfo.pl)
Data: Mon 29 Jul 2002 - 10:26:23 MET DST

Witam!

Czy kto¶ mo¿e orientuje siê które sloty PCI nie wspó³dziel± przerwañ
z innymi na p³ycie Solteka sl-75DRV2 ? Niedawno dokupi³em sobie
tuner TV i co chwilê mam niebieskie ekrany (Windows XP) mówi±ce o
problemach z przerwaniami, zwiechy, b³êdy na dysku itp.

Zacz±³em przek³adaæ karty w slotach, nie wiem jednak dlaczego BIOS
oddaje do dyspozycji tylko 5 , 11 i 15 przerwanie, a musz± one
obs³u¿yæ 2 karty sieciowe, tuner z radiem kartê muzyczn± i
grafikê.... zwolni³em dodatkowo IRQ spod portów szeregowych i z
równoleg³ego oraz z USB (nie u¿ywam), (drukarkê mam wpiêt± po sieci,
myszka na ps/2 a modemów nie u¿ywam).Uda³o mi siê zwolnione IRQ
przydzieliæ dla kart sieciowych, mimo to dalej uparcie Tuner ³aduje
siê na jedno przerwanie albo to z kart± graficzn± albo z kontrolerem
dysków.... efekty s± baardzo dziwne.. (najczê¶ciej niebieski ekran,
zrzucenie pamiêci na dysk, czêsto po prostu ca³kowity freeze komputera)

Po ka¿dym prze³o¿eniu kart na PCI, resetujê konfiguracjê ESCD.

U³o¿enie kart wygl±da nastêpuj±co:
0. AGP (dla orientacji)
1. pusty
2. sieciówka
3. sieciówka
4. tuner
5. SB Live

W BIOSie slot 1 i 5 s± "spiête razem" (np PCI IRQ Slot 1/5).

Je¿eli kto¶ szczê¶liwie u³o¿y³ wszytko tak, aby dzia³a³o, to
prosi³bym o jak±¶ informacjê.

Pozdrawiam,
Tomek