Re: Sterowniki kart dźwiękowych dla DOS (Via AC'97)

Autor: Pet (pet_at_goc.pl)
Data: Sat 27 Jul 2002 - 15:15:43 MET DST

"sprocket" <sprocket_at_sys.pl> wrote in message

> [...]
> Kolego, zarabiałem tym pięć lat na życie...I nieźle mi szło...:))
Pamietam, duzo bylo wtedy frajerow :P I widze, ze liczy sie jakosc a nie
ilosc oraz olej w glowie.

> Trzymaj się wątku. Mówimy o sterownikach do karty dźwiękowej, nie o
> emulatorach, myszce, czy CD_ROM

Nie ma znaczenia czy to karta dzwiekowa, myszka, karta graficzna czy tez
maszyna do lodow :P

> Już napisałem...Każda aplikacja musi mieć swój driver. On korzysta ze
> zmiennej systemowej...Alternatywą jest ręczne ustawienie konfiguracji w
> aplikacji, albo próba autodetekcji. Widziałeś kiedyś DOSowski driver do
> karty muzycznej, który zapewniałby obsłuę _każdej_ aplikacji ? Tak jak
robi
> to driver windy ??? Czy - w DOSie - myszki ??

Akurat w dosie nie da sie napisac takiego drivera bo tam zbyt czesto
zdarzalo sie przejmowanie panowania nad kompletnie calym komputerem przez
aplikacje. Powinienes to wiedziec :P

> To twoja opinia...
No nie tylko...W tym ac97 pod dos slowko driver wystepuje. Rowniez GUS
driver pod dos to driver choc naprawde to tylko init (nie mowie o emul SB).

> Sterownik stanowi warstwę pośrednią między sprzętem, a aplikacją. Możesz
mi
> wyjaśnić w czym pośredniczy program inicjujący, który wgrywa ustawienia i
> kończy swoją pracę ?? Równie dobrze możesz twierdzić, że pliki bat są
> sterownikami... LOL

> Napisałem Ci co robi...Średnio mnie interesuje,czy mi wierzysz...
Skad mozesz wiedziec, skoro nawet nie widziales "inita" do ac97 ?

Pet