Re: Upgrade compa

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 16:08:27 MET DST

On Wed, 3 Jul 2002 09:38:25 +0200, "Zalek" <ltk_at_interia.pl> wrote:

>Co prawda kasa niesmierdze, ale nie musze tego zrobic teraz juz od razu.
:-)

>Moge troche poczekac, dozbierac kasiorki. Chce to tylko zrobic porzadnie,
>tak by w przyszlosci juz np. obywac sie bez wymiany plyty glownej (teraz to
Czyli kupic cos niedrogie pod AMD. Z uporem maniaka proponuje Shuttle
A31.2 (ta na KT266A)
http://www.shuttle.com/english/mainboard_detail_info.asp?number=152
 - plyta niezadroga (cale330zl) pojda na niej Wszystkie Athlony do
2200+, dla mnie plusem jest tez 6xPCI, obsluga dyskow pow. 138GB :-)
Poniewaz dziala tylko z DDR wiec od razu musisz doliczyc kupno
pamieci. IMHO 256MB to dzis minimum.
Procek wrzucasz jaki chces w zaleznosci od zasobow finansowych. Jak
sie zestarzeje to kupisz wiekszy - przy dzisiejszych cenach (XP1700+
to 400zl a duron 1GHz to 200) kupowanie na zapas nie ma sensu.

>jeszcze mnie stac, ale w dalszej perspektywie jest kupno mieszkania, to
>wtedy bedzie krucho z forsa w ogole) i moc zmieniac np. tylko procka.
Znam ten bol :-) Nie martw sie jak bedziesz na glodzie to kasa zawsze
sie znajdzie ;-)

>Dlatego tak wazne jest, by byla to plyta tzw. rozwojowa. Wiecei, raz a
>porzadnie.
Dla mnie ta plyta jest ok - gdybym aktualnie mial zamiar cos kupic to
pewnie troszke wieksza siostre AK35GTR (bez drugiego kontrolera nie
potrafie sie obejsc).

Patrzac na problem z troch einnej strony to podstawki i procesory
zmieniaja sie dzis tak szybko, ze nie ma tak na prawde sprzetu
przyszlosciowego - zawsze nadejdzie moment taki, ze aby wlozyc
szybsszy procek (jesli jeszcze nie masz najszybszego jaki sie do plyty
da wlozyc) bedziesz musial szukac albo wyprzedazy starych zapasow,
albo czegos z demobilu ;-)

Pozdrawiam
GLide

--