Re: Jak uruchomic skaner?

Autor: El Nino (el.nino_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Tue 02 Jul 2002 - 00:53:28 MET DST

Użytkownik "Piter" <nochal_at_poczta.fm> napisał w wiadomości

> skaner MEDION MD9848. Sprzet
> lekko starszawy ale podobno na chodzie. Problem jest :
> nastepujacy
> Sterowniki ze strony mediona (podobno oryginalne do tego sprzetu) nie
> dzialaja. Co prawda sie instaluja ale nic wiecej. Kazdy program majacy
> mozliwosc pobrania ze skanera stwierdza ze nie da rady, jednak ten sam
> program stwierdza ze ten skaner jest zainstalowany.
> Podobno (ja tego nie stwierdzilem) na sterownikach od bodajze MUSTEK'a
> 600II lampa sie zaswiecila, zjechala na dol i tu nastapil final. Dalsze
> [...]

Z miesiąc temu miałem podobny problem, choć w moim przypadku chodziło o
UMAX-a ASTRA 2000P.
Objawy chyba identyczne. Nie wiem czy w twoim przypadku zadziała, ale co
tam, spróbuj:
1. Odinstaluj skaner wraz z oprogramowaniem (najlepiej przy użyciu własnej
aplikacji deinstalacyjnej oprogramowania skanera).
    Zrób to w trybie awaryjnym i KONIECZNIE! przy wyłączonym skanerze.
2. Zrestartuj kompa i wejdź pogrzebać w biosie (co prawda pisałeś że już
grzebałeś, ale ja również to robiłem, zgodnie ze wskazówkami włączając dla
portu drukarki tryb ECP+EPP. I to nie działało). Spróbuj włączyć tryb ECP z
jak najwyższym ustawieniem bodajże 1.3.
3. Włącz ponownie kompa, skaner pozostawiając nadal WYŁĄCZONYM !!!
4. Zainstaluj to co masz do zainstalowania.
5. Wyłącz komputer.
6. Włacz skaner.
7. Włącz komputer.
8. Módl się.
9. Jeszcze raz! Wiara czyni cuda.
10a. Ciesz się działającym skanerem
    lub
10b. Wyrzuć barachło na śmietnik historii
11. (jeśli - 10a) Naucz się powyższej kolejności na pamięć. Mam niemal 100%
szans na udane proroctwo, pisząc iż będziesz niniejszą procedurę parę razy
powtarzał.

Z całego serca życzę Ci punktu 10a.
PS. Jeśłi powyższe nie zadziała, ale zadziała coś innego, bardzo proszę o
opis czynności. Dzięki.
Piotr Jańczyk
esq_at_wp.pl