Jaka konfiguracja pod Athlona?

Autor: Dwukwiat (real.email_at_in.my.sig)
Data: Mon 01 Jul 2002 - 19:33:18 MET DST

Witam,

W najbliższym czasie mam zamiar zmodernizować swój komputer, co w moim
przypadku będzie polegało na zmianie płyty głównej, procesora, obudowy
z zasilaczem i pamięci operacyjnej. Na całość mam zamiar przeznaczyć w
granicach 1500 złotych.

Co do procesora, na 99,99% jestem zdecydowany na Athlona XP 1700+. Mam
natomiast problem z doborem płyty głównej do niego. Czytając grupę,
doszedłem do wniosku, że najlepsza byłaby płyta produkowana przez
ASUSa, Gigabyte'a albo Solteka. Czy moglibyście doradzić mi jakiś
konkretny model? Moje wymagania są skromne: płyta powinna być
stabilna, bez zintegrowanego dźwięku i grafiki, musi obsługiwać
pamięci typu DDR. Dobrze byłoby też, gdyby miała mechanizmy
zabezpieczające/ostrzegające przed przegrzaniem czy uszkodzeniem
procesora. Powinna też kosztować tyle, żeby po kupnie płyty i
procesora stać mnie jeszcze było na nabycie 256MB pamięci operacyjnej
DDR 2100 (czy może od razu kupić 2700?) oraz odpowiedniej obudowy z
zasilaniem. :-) No właśnie, jaka to powinna być "odpowiednia" obudowa?

Od razu dodam, że komputera nie mam zamiaru podkręcać, natomiast
wykorzystywać chcę go w miarę wszechstronnie (edycja tekstu, trochę
grafiki, oglądanie filmów, no i w lipcu Warcraft III wychodzi :-))

Aha, po lekturze grupy wiem też, że Athlony powinny być odpowiednio
chłodzone. Jakie są wasze sugestie w tej kwestii, biorąc pod uwagę
moje powyższe zastrzeżenia?

Z góry dzięki za pomoc i porady,

--
Dwukwiat