Re: nagrywanie

Autor: Avalon_at_am
Data: Sun 19 May 2002 - 23:29:55 MET DST

On Sun, 19 May 2002 18:02:35 +0200, "Paweł Kacprowicz"
<pawcio_at_pnet.pl> wrote:

>Witam, kupilem sobie pare dni temu nagrywarke Teac 40x/12x/48x. Nastepnego
>dnia kupilem plytki PLATINUM do nagrywania z predkoscia 40x. W Nero ustawiam
>predkosc na 40x ale 700mb nagrywa sie w 5-6 minut.

 Aby ustalic z grubsza krotnosc nagrywania CD-R posluz sie
uproszczonym rachunkiem:
150 KB przyjeto jako jedno krotny disc (tej wielkosci byly jedne z
pierwszych CD).
700 000KB / 150KB = x - czas nagrania/czytyania [w sec.] dla
jednokrotnej (podstawowej) predkosci twojego discu.
Dalszy rachunek jest juz prosty: dzielac przez 60 otrzymasz minuty.
itd.
Poniewaz predkosc liniowa discu podczas nagrywania jest wielkoscia
stala dla danej maszyny/configuracji (odpowiadajaca transferowi
ustalonemu przez software przed przystapieniem do nagrywania w celu
zaoszczedzenia ci paru groszy i nie dopuszczeniu do produkcji
coasterow albo frisbees), otrzymany powyzej wynik (x/60) dzielac
przez aktualny czas nagrywania discu (5-6 min) otrzymasz krotnosc
nagrywania w twojej maszynie (14x-).
Aktualny transfer/zapis na dysku bedzie wynosil: 14x150KB = 2100KB/sec

>Kolega ma nagrywarke 16razy i jemu caa plyte w tyle nagrywa. Moja poprzednia nagrywarka 8x nagrwala
>plyte tak jak by miala 4x (w porownaniu z nagrywarka kolegi z ta sama szybkoscia).

Byc moze jego system jest na tyle dobrze sconfigurowany ze pozwala na
dostatecznie wysoki wymagany transfer.
> O co chodzi? Kabel IDE jest ten nowszy (z cienszymi kabelkami
>(drobniejsze)).

- Rodzaj kabla w tym przypadku jest bez znaczenia, - 40 zylowy kabel
dla CD/CD-R jest w zupelnosci wystarczajacy.
Przeanalizuj configuracje twojego computera.

Avalon_at_am