Re: Co radzicie?

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Fri 17 May 2002 - 02:24:29 MET DST

Andrzej Gruda <gruda_at_interia.NOSPAM.pl> wystukał
(news:ac0k0k$51o$1_at_news.tpi.pl):

> 1. Za szybki procesor na tą plyte. To moze byc prawda. Podobno
KT133A to calkiem dobry chipset. Pojda z nim wszystkie obecne Athlony.

> 2. Konflikt pamieci. Procesory Athlon Thunderbird, z tego co mi
> wiadomo, zostaly stworzone do wspolpracy z pamiecia DDR RAM co
> namniej PC266. Ja uzywam zwyklych SDRAM 2x 128mb PC133. To tez
KT133A jest wlasnie pod SDRAM - po prostu dziala nieco wolniej niz z
DDR, ale to nie ma prawa byc przyczyna niestabilnosci (uszkodzone kosci
RAM - tak - zrob memtest)

> 3. Przegrzewanie procesora. Wedlug mnie ten problem mnie nie
> dotyczy, posiadam sprawny cooler z calkowicie miedzianym
> radiatorem (Spire), ponadto dodatkowe wiatraki do obudowy - temp
> procka to ok: 44-47 C, a systemu 20-24 C
Zgadza sie (o ile odczyty prawidlowe - warto sprawdzic palcem)

> 4. Przez ten caly czas posiadalem wiekowy naped CD-ROM (4lata) 40x
:) 4 lata temu wchodzily x24

> 5. Myslalem ze to moze byc problem softwaru: mialem Win98, 98SE,
> Me i inne - wszedzie to samo.
Zobacz, czy przechodzi kompilacje jadra - to dobry test. Z moich
obserwacji: najczesciej problemem sa zle ustawienia w BIOS (sprobuj
zresetowac), przegrzewanie sie komponentow, konflikty, czasem
uszkodzony RAM lub plyta glowna. Warto sprobowac tez innych VIA 4 in 1
i innych sterownikow do Savage (Metal?)

> 1. Zmiana plyty glownej na jakas lepsza z chipsetem KT266A lub
ECS K7VTA3A tania i calkiem niezla, SOLTEK DRV4 lub DRV5, MSI ARU3 (to
drozej)

> 2. Zmiana plyty na ECS K75SA - jednak nie wiem czy to nie bedzie
> cos w stylu: "zamienil stryjek siekierke na kijek..." Dlaczego ta
Plyty ECS sa jak pudelko czekoladek - nigdy nie wiesz, co Ci sie
trafi... Jezeli zaprzyjazniony sprzedawca i mozesz wymienic bez podania
przyczyny, to czemu nie?

> 3. Zmiana plyty i procesora na Celerona 1300 mhz. Jednak bylo by
eeee tam ;-)
No i jeszcze zasilacz - jezeli nic innego nie pomoze sprobuj pozyczyc
inny.
Pozdrawiam
Egghead

--