Re: Co radzicie?

Autor: Desperado (pbelino_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 May 2002 - 19:54:04 MET DST

> 1. Za szybki procesor na tą plyte. To moze byc prawda. Podobno Sotlek
> 75kav chodzi dobrze na duronach 800 - 1000 mhz, nie jest dobry dla
> athlonow, poza tym posiada juz dosyc wiekowy chipset Kt133a.

eeee, na pewno nie to, skoro płyta obsługuje takie fsb i ma zakres mnożników
odpowiedni, to powinno być ok...

Chipset wiekowy ? Ja mam nawet abita KT7 (na KT133) i nawet udało mi się na
nim XP 1600+ odpalić :))

> 2. Konflikt pamieci. Procesory Athlon Thunderbird, z tego co mi
> wiadomo, zostaly stworzone do wspolpracy z pamiecia DDR RAM co namniej
> PC266. Ja uzywam zwyklych SDRAM 2x 128mb PC133. To tez moze byc
> przyczyna problemow, jednak pamiec sprawdzona memtest86 -brak
> problemow.

Typ pamięci też nie powinien mieć znaczenia... Może jednak pamięć się
posypała w jakiś sposób ?
Próbowałeś odpalać go na pojedyńczych kościach, albo wogóle sprawdzić jakieś
inne ?

A może w BIOSie zmniejszyć parametry pamięci - chodzi mi o DRAM Timing Speed
(czy jakoś tak to się zwało - może jest zbyt wyśrubowane ?)

> 3. Przegrzewanie procesora. Wedlug mnie ten problem mnie nie dotyczy,
> posiadam sprawny cooler z calkowicie miedzianym radiatorem (Spire),
> ponadto dodatkowe wiatraki do obudowy - temp procka to ok: 44-47 C, a
> systemu 20-24 C

No to wszystko tutaj OK.

> 4. Przez ten caly czas posiadalem wiekowy naped CD-ROM (4lata) 40x
> Aopen, jakies 3 tyg temu mi padl, wiec kupilem nowy Asus 52x, od tego
> czasu jakby problemy sie nasilily, wystepuja czesciej problemy z
> rejestrem. Zdaje sobie sprawe z tego ze to raczej nie jest faktyczna
> przyczyna problemow z kompem, ale stwierdzam fakty.

Mi też się wydaje, że nie tutaj problem...

> 5. Myslalem ze to moze byc problem softwaru: mialem Win98, 98SE, Me i
> inne - wszedzie to samo.

Czyli też nie wina OSa.

> Jakie widze rozwiazanie problemu:
>
> 1. Zmiana plyty glownej na jakas lepsza z chipsetem KT266A lub
> jakiegos SISa. Co za tym idzie zmiana pamieci na DDR RAM. W zwiazku z
> tym mam pytanie jaka plyte, wzglednie nie droga, mozecie polecic ???

Jak nic nie pomoże, to tania (ok 350) jest Shuttle AK31 rev 3.1 - ta na
KT266A)
Śmiga aż miło.

> 2. Zmiana plyty na ECS K75SA - jednak nie wiem czy to nie bedzie cos w
> stylu: "zamienil stryjek siekierke na kijek..." Dlaczego ta plyta, ano
> dlatatego ze ma obsulge DDR i SDRAM, nie musialbym zmieniac pamieci.
> /wzgledy ekonomiczne/.

Tutaj są zróżnicowane opinie... albo trafisz na dobry egzemplarz i zero
kłopotów, albo co pewien czas będą działy się dziwne rzeczy w stylu, nagle
komp po restarcie się wcale nie włącza... trzeba było zworkę ClearCMOS
przestawić żeby zaczął ponownie działać.

> 3. Zmiana plyty i procesora na Celerona 1300 mhz. Jednak bylo by to
> zachowanie ekstremalne. Nie chce zmieniac, bo to bylby wielki spadek
> wydajnosci. A po za tym jestem wierny AMD.

Bleeeee....

Ewentualnie, może któryś z komponentów jest walnięty ? Jeśli wszystko
zawiedzie spróbuj wyjmować na zmianę po jednym i sprawdzaj czy jest dalej
tak samo... ?

Pozdrowienia

Desperado