Re: Drukarka iglowa - problem

Autor: mac_at_tygodnik.pl
Data: Thu 16 May 2002 - 10:17:51 MET DST

>Kolezanka kupila uzywana drukarke iglowa Oki Microline ML 320, aby ja
wykorzystywac w malej ksiegowosci. Sprzedajacy twierdzil >podobno, ze
drukarka ma zaimplementowane polskie znaki w standardzie Mazowia. I tu
pojawia sie problem - jak to sprawdzic? >Próbowala na rózne sposoby ja
ustawiac (programy Rachmistrz i Rewizor firmy Insert) i niestety ani w
trybie tekstowym, ani w >graficznym polskich znaków na wydrukach nie ma ;-(

Witam! Wlasnie od 2 tygodni mam w pracy taka drukarynke (Oki Microline 320
Elite, 9-iglowa). Zastapila wysluzonego juz baaaardzo starego "Stara".
Drukuje polskie znaki w standardzie wlasnie Mazovia. Ja mam to w Windowsach
tak ustawione, ze ta iglowka pracuje na sterowniku drukarki "typowej (tylko
tekst)" (w angielskiej wersji Windows - "generic"). We wlasciwosciach
sterownika trzeba znalezc zakladke, gdzie znajduje sie okno, w ktorym do
znakow ekranowych (polskich liter) nalezy obok wprowadzic odpowiedni znak
sterujacy w standardzie Mazovia. I chyba wszystko powinno grac.
Dla ulatwienia podam kody w Mazovii do polskich liter:
A - 143
C - 149
E - 144
L - 156
N - 165
Ó - 163
S - 152
Z - 160
Z - 161
a - 134
c - 141
e - 145
l - 146
n - 164
ó - 162
s - 158
z - 166
z - 167

Mam nadzieje ze nie zagmatwalem tego zbytnio i moje informacje troche sie
przydadza.
Pozdrawiam
mac