Re: Drukarka iglowa - problem

Autor: Oskar Wielgosz (oskar_at_polbox.com)
Data: Thu 16 May 2002 - 23:14:38 MET DST

mac_at_tygodnik.pl napisał(a) w artykule <abvpn6$82k$1_at_news.tpi.pl>...
> wykorzystywac w malej ksiegowosci. Sprzedajacy twierdzil >podobno, ze
> drukarka ma zaimplementowane polskie znaki w standardzie Mazowia. I tu
> pojawia sie problem - jak to sprawdzic? >Próbowala na rózne sposoby ja
> ustawiac (programy Rachmistrz i Rewizor firmy Insert) i niestety ani w
> trybie tekstowym, ani w >graficznym polskich znaków na wydrukach nie ma
;-(

Po pierwsze - wydrukuj sobie ustawienia drukarki, czyli zaladuj papier,
a nastepnie [MODE] -> [PRINT] na panelu drukarki.
Po drugie - polskie znaki dostepne sa tylko w trybie emulacji IBM
Proprinter
lub IBM Graphics Printer (Menu->General Control->Emulation Mode),
wybor zestawu znakow Menu->Symbol Sets->Code Page (IBM).
Nie da sie ustawic tego znakami kontrolnymi, tylko z menu.
Minusem jest to, ze w tych trybach 20 cpi mozna ustawic tylko z panelu,
znakami sterujacymi maks 17 cpi. Emulacja EPSON nie ma tego ograniczenia,
ale nie ma tez polskich znakow - wybór nalezy do ciebie.

> Drukuje polskie znaki w standardzie wlasnie Mazovia. Ja mam to w
Windowsach
> tak ustawione, ze ta iglowka pracuje na sterowniku drukarki "typowej
(tylko
> tekst)" (w angielskiej wersji Windows - "generic"). We wlasciwosciach
> sterownika trzeba znalezc zakladke, gdzie znajduje sie okno, w ktorym do
> znakow ekranowych (polskich liter) nalezy obok wprowadzic odpowiedni znak
> sterujacy w standardzie Mazovia. I chyba wszystko powinno grac.
> Dla ulatwienia podam kody w Mazovii do polskich liter:
> A - 143
<ciach>

Przy wprowadzaniu kodow przez lewy ALT i klawiature numeryczna nalezy
pamietac o poprzedzeniu zerem wprowadzanego kodu, czyli A, -> 0143
Powinno dzialac, chyba ze w EPROMie drukarki brak polskich liter.

Pozdrowienia
Oskar