Re: Zwiększenie wydajności po przez właściwy podział dysku na partycje-dobrze myśle?

Autor: Donik (Donik_at_niesp.amujcie.operamail.com)
Data: Wed 15 May 2002 - 10:38:21 MET DST

m___michal_at_poczta.onet.pl naskrobal(a):

> Większość moich znajomych instaluje Windows 9x na partycji pierwszej a
> programy na drugiej. Wg mnie jest to złe ponieważ po przeprowadzeniu

A ja mam Windowsa i programy windowsowe (takowe, co bez instalacji
ani rusz) na C, programy chodzace bez instalacji (np. Salamander, dosowe
gry) oraz dane na D. Windowsa mam tak ustawionego, ze pulpit,
moje dokumenty i ulubione sa na d. Pozostale partycje (2), w zaleznosci od
roznych czynnikow multimedia (filmy, mp3) lub linux lub programy do testow.
Obraz C (ghost) mam na plycie, zeby w razie czego szybko i pewnie odtworzyc
status quo :-)

> optymalizacji (mi. ułożenie plików często używanych blisko początku
> dysku) głowica (dysku) wykonuje większe ruchy aniżeli programy te
> byłyby zainstalowane na dysku tym samym co Windows 9x.

Mozesz optymalizowac c tak, aby pliki lezaly pod jej koniec, wowczas
automatycznie beda blisko plikow lezacych na poczatku d ;-)

> Problem dla mnie jest bardzo ważny ponieważ "wypadałoby" mi mieć na
> pierwszej partycji Windows, drugiej i trzeciej Linux-a, na czwartej
> programy...

A spadek wydajnosci rzedu 5% jest dla Ciebie tak wazny?

BTW: zwolennikom jednej partycji gratuluje zdrowych nerwow i nie zycze
klopotow :-))

--
Pozdrawiam,
                           Donik