Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Mariusz (_NOSPAM_mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 14 May 2002 - 16:31:51 MET DST

Witam !
Użytkownik "Michał Wysocki" <mwsoft_at_satkabel.com.pl> napisał w wiadomości
> słyszeliście to w Informacjach na polshicie?
>
> kompy w promach kosmicznych są zrobione na architekturze x86 :DDDDDDDDDDDD
> jak to usłyszałem myślałem że z krzesła spadne :)) jak to może jeszcze
> latać??? heheh :)
> a na serio to chyba motorolki byly w tamtych czasach znacznie wydajniejsze
> od inteli?
>
> ciekaw jestem poza tym co ruscy wsadzili do swojego Burana
> w sumie to była częściowa kopia amerykańskich promów :)

To prawda z tymi komputerami, podobno. Czytałem to w kilku miejscach, w
inecie też.
Z tego co pamiętam, to nie były x86, tylko jakieś wczesne RISC-e, bodajże
Alphy o WYDAJNOŚCI x86, a dokładniej 386 i wczesnego 486.. Do dzisiaj to
podobno lata, bo sprawdzone i wystarcza. W CHIP-ie był artykuł.
Do eksperymentów biorą notebooki IBM-a z Intelami (jednorazowy użytek, potem
taki laptop nie nadaje się już do pracy ze względu na promieniowanie
kosmiczne).

A tak na marginesie, co według Ciebie miało by tam być montowane, żebyś z
krzesła ze śmiechu nie spadł? Durony czy Athlony? No przecież w głowie się
nie mieści żeby Intel... TEN Intel.....

Intele były wtedy wydajniejsze od Motoroli (a jednak ten Intel...) i do
dzisiaj tak jest zdaje mi się.... Jakoś Power PC nie może się przebić, a
szkoda, fajne maszynki.
Pozdrawiam
Posiadacz Intela
Mariusz