Re: Promy kosmiczne ;-D

Autor: Waldemar Krzok (waldemar.krzok_at_ukbf.fu-berlin.de)
Data: Tue 14 May 2002 - 17:46:27 MET DST

> To prawda z tymi komputerami, podobno. Czytałem to w kilku miejscach, w
> inecie też.
> Z tego co pamiętam, to nie były x86, tylko jakieś wczesne RISC-e, bodajże
> Alphy o WYDAJNOŚCI x86, a dokładniej 386 i wczesnego 486.. Do dzisiaj to
> podobno lata, bo sprawdzone i wystarcza. W CHIP-ie był artykuł.
> Do eksperymentów biorą notebooki IBM-a z Intelami (jednorazowy użytek, potem
> taki laptop nie nadaje się już do pracy ze względu na promieniowanie
> kosmiczne).

nie całkiem. Co prawda IBM ThinkPad 770Z jest standartowym laptopem na
ISS, ale nie wszyscy je biorą. Mają niestety swoje wady i z tego powodu
np. nasz sprzęt jest sterowany PCtem firmy Dolch. ThinkPady mają
problemy ze startem jak są umieszczone w docking station.
Jednorazowy użytek to też przesada. Na MIRze kumpel miał do
eksperymentów laptopa i nic mu się nie stało (do wodowania ;-))
Pentium 133, ale mimo to.
IBMy są do duuu..., no nie całkiem. Ze względu na wywalenie IBMów z
naszego sprzętu, mam takowy do dyspozycji. Trochę ciężki, ale darowanemu
bydlęciu w pysk nie zaglądam ;-)

Waldek