Re: TFT - czy juz ??

Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Fri 10 May 2002 - 16:44:32 MET DST

Dnia Thu, 9 May 2002 23:04:16 +0200 niejaki(a) "Waldeusz"
<woczko_at_kki.net.pl> napisal(a):

> Oj - chyba kolega nie przesledzil calego watku

yup :)

> 1. 15" LCD to obszar roboczy podobny do 17" CRT

zalezy tez jakiej 17" :)

porownanie - lg 575n (15") i highscreen jaistam (17"). przekatna wieksza u
highscreena o 1cm... :)

> 2. Obecne LCD maja juz dosc szerokie katy i wcale
> nie trzeba patrzec idealnie na wprost

dosc szerokie, ale nie wystarczajaco szerokie dla mnie :) ja mam naprawde
chore oczy i z tego powodu jak sie patrze pod kontem na lcd to mi sie
obraz tak rozjezdza jakby bylo od groma dymu na moniotrze, stad pewnie mam
do lcd zrazenie :)

> No coz warto - nie warto ?? :))
> Na ten temat wlasnie dyskutowalismy
> - za 3000 zl przyzwoitej 15-tki LCD .... IMO nie warto
> skoro za 1600zl mozna miec dobrej jakosci CRT
> - wlasnie np. wpomniany NEC na diamondtronie

dokladnie - jak sie zaczyna mowic o pieniadzach to od razu mina rzednie :)

> Za 3-5 lat niewykluczone ze pojawia sie pod strzechami panele zupelnie
> innego typu
> np. plasma albo tzw. fluorescencyjne
> Zreszta gdybym tak chcial czekac ze za 3-5 lat to pewnie nic bym nigdy
> nie kupil :))))

niekoniecznie :) jesli tego neca bys bardzo silnie (tak minimum 16h/dzien)
wykorzystywal to po tych >5 latach na pewno nie bedzie mial super
kineskopu jak w czasie kupna (chociaz zmiany beda pewnie niewilkie).
ogolnie okaze sie ze bedziesz go uzytkowal bardzo dlugo, az w koncu okaze
sie, ze nie ma na rynku kart graficznych z wyjsciem na takie moniotry,
tylko same dvi sa, wiec kupisz plazomowego :)

> To bardzo czesto JEST wlasnie problem
> w realiach Polskich czesto ciasnych mieszkan

ja mam bardzo malutki pokoik, ale fe950+ by wszedl bezproblemowo... akurat
takie rozplanowanie mam :)

> choc u mnie miejsce akurat jest

> W takiej rozdzielczosci przy 100Hz to pracuje na starym Samsungu 17"

podalem rozdzielczosc dla przykladu, bo nie pamietam na pamiec osiagow
tego monitora. wiem ze ma 96kHz, wiec bedzie tam 1600x1200_at_85Hz chyba, a
ile na np. 1280x1024 bedzie mial to nie powiem, bo nie wiem (inaczej - nie
chce mi sie zagladac na www.nec.com :) ).

> Hmm ... akurat te 75Hz w przypadku Panela to zupelnie inna bajka

I'd never know :) moze jak sobie za kilkanascie lat wymienie oczy na nowe
to zauwaze roznice :)

--
|_Witold_Wilk____<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|