Re: TFT - czy juz ?? (winowajca)

Autor: /// Kaszpir /// (Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl)
Data: Wed 08 May 2002 - 11:37:08 MET DST

> NEC FE-950 (ok 1700 zl)
> Sony E-430 (ok. 1900 zl)

Najlepiej samemu zobaczyć jaki lepiej komu odpowiada. Zapewen podobny
poziom.
Takze zalezy na jakim kinolu jest ten NEC.
Jesli na Diamondtronie NF to raczej mozna liczyć na bardzo dobrą jakośc
obrazu.
Ale najlepiej obydwa podłączyć i sparwdzić samemu który bardziej odpowiada.

> Sony G-420 .... wydaje mi sie byc ciut drogi, podobnie jak NEC 955 (ponad
> 2.500)

Jesli dla dziecka to raczej nie ma sensu kupowac profesjonalnych monitorów
co nie znaczy że warto kupowac najtańszy chłam ...

> Jesli jednak LCD to wybor padl by IMO na
> 15" ASTRON 15EX6 (ok. 2000)
> 15" EIZO FlexScan L365 (ok. 3000 zl)

Jak już to tylko EIZO. Firma podobno gwarantuje że w ich panelach nie ma
błednych pixeli oraz z tego co wypowiadał się kolega są podobno sporo lepsze
od konkurencji.
Z tym chyba się zgodze bo monitory CRT robią rewelacyjne więc panele
zapewnie podobnie :-)

Tylkk pytanko , czy będzie dziecko grało tylko w 1024x768 ??? Bo w innych w
przypadku paneli nie ma sensu (zbyt duża strat jakości obrazu)
Bo jesli nie to napewno nie ma sensu kupować LCD (choć dalej uwazam że do
grania to niezbyt sensowny zakup)

> - nie jestem profesjonalnym grafikiem, raczej ogladam juz gotowe efekty
> jesli nie bedzie widac denerwujacego smuzenia - przyjme ze jest ok - 30ms
> wystarcza ?

Nie ...
Jak pisałem producenci bardzo "zaniżają" ten parametr.
Musiałby Pan sprawdzić w jakiś dynamicznych grach (np. piłka nozna , FPP ) i
zobaczyć czy nie widac smużenia. Takze warto sparwdzic jak panel zachowuje
się w rozdzielczości niższej niż "polecana" bo sa gry i aplikacje
multimedialne które pracuja w rozdzielczości np. 640x480 lub 800x600 ...

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///