Re: TFT - czy juz ??

Autor: /// Kaszpir /// (Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl)
Data: Wed 08 May 2002 - 08:47:18 MET DST

> tak,
> to poważna wada ...
> mimo tego, iż jego użytkownik - jeśli przy nim pracuje - zawsze patrzy na
> wprost

dla mnie to wada.
W domu lubie obejrzec sobie film na DVD na monitorze a niestety najwygodniej
mi jest oglądac film siedząc na kanapie a to niestety powoduje że oglądam
film pod pewnym kątem.
Na monitorze CRT to żaden problem a na panelu raczej bym nic nie zobaczył
albo jakośc obrazu była by żenująco niska ...

> dlatego jeśli juz kupowac LCD to juz dobrej firmy
> w EIZO nie ma mowy o uszkodzonych pixelach
> - producent nawet nie chce o tym słyszeć
> http://www.eizo.com.pl/

Ale to chyba wyjątek .
Wiekszośc producentów spzredaje panele nie sprawdzajc czy ma uszkodzone
pixele czy nie. Jesli panel ma kilka uszkodzonych pixeli i ilośc
uszkodoznych pixeli jest zgodna z ilością ustaloną przez producenta to takie
panele idą do sprzedazy. Oczywiście mozna trafić na panel bez uszkodzonych
pixeli ale jak zaczna pojawić się na panelu uszkodozne pixele to w
większości nie można reklamowac takiego panelu , no chyba że w gwarancji
będzie napisane że firma nie dopuszcza ani jednego uszkodzonego pixela ...
Ale w większosci kartach gwarancyjnych jest napisane że panel może mieć
nawet kilka (kilkanaście) uszkodzonych pixeli !!!

> jeszcze kilka słów o kontraście
> wiadomo, że CRT ma wyższy jednak tylko pozornie
> otóż wielu użytkowników bardzo lubi pracować na ustawieniach
> jasnosc - możliwie min,
> kontrast - taka wartość przy której uzyskuje się optymalną jasność.

Z tego co wiem najlpesze panele moga mieć kontrast nawet 400:1 a większośc
monitorów CRT ma kontrast 700:1. Jedynie panele mają większa jasność.
Nie rozumie co piszesz.
CRT mają sporo większy kontrast więc jak pozornie ???

> przy takich ustawieniach przyjemnością staje sie praca na okienkach
> w arkuszach, zestawieniach ....
> jednak po odpaleniu programu testowego okazuje się, że poziomy
> szarości z zakresu 1-8 % sa niewidoczne !

to własnie słaby kontrast .....

> po prostu czarne ! (widać to szczególnie na zdjęciach)
> ustawienie właściwych parametrów sprowadza sie na ogół do
> podniesienia poziomu jasności - wtedy pojawiają się już szarości
> z zakresu 1-8 % jednak monitor daje po oczach tak, że koniecznością
> staje się obniżenie poziomu kontrastu.
> realnie kontrast spada do 1:300
> 1:700 to więc czysta teoria.

O widze że robisz włąsną teorię :-)

> no chyba, że ogladamy filmy, lub pracujemy w grafice - wówczas
> nie musimy tak radykalnie zmniejszać jasności przełącznikiem
> kontrast.

Nikt kto pracuje w grafice nie kupi LCD !!!
Pisałem dlaczego ...

> idealnym rozwiązaniem dla CRT jest prac jakby w dwóch trybach
> - windows, programy tekstowe, aarkusze i takie tam (jasnosc min, kontrast
max)
> - zdjecia, filmy (kontrast max, jasnosc - 50%)

Ja u siebie mam kontrast na max , jasnośc 50%
Ale to kwestia indiwidualna jesli chodzi o ustawienia.

> w LCD nie ma tych probmemów
> po odpaleniu programu testowego wszystkie poziomy szarości
> widziane są w odpowiednich proporcjach i można normalnie pracować.

Nie ma takich LCD. Nie mają pełnej palety kolorów więc nie moga wyświwetlac
prawidłowo wszystkich kolorów ...
Kolory sa mocno pzrekłąmane na LCD ...

> w CRT zaczynaja się schody ...
> gdy jest pięknie, znikają dolne poziomy szarości, gdy podjaśniamy
> wszystko zaczyna świecić.

Bzdura . Mozna skorygowac kolory i idealnie dopasować.
Na LCD nie mozna ...

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///