Re: TFT - czy juz ??

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Wed 08 May 2002 - 09:36:38 MET DST

/// Kaszpir /// wrote:

> dla mnie to wada.

dla mnie też

> Ale to chyba wyjątek .
> Wiekszośc producentów spzredaje panele nie sprawdzajc czy ma uszkodzone
> pixele czy nie. Jesli panel ma kilka uszkodzonych pixeli i ilośc
> uszkodoznych pixeli jest zgodna z ilością ustaloną przez producenta to takie
> panele idą do sprzedazy.

to bez sensu ...
nalezy unikać tych poducentów !
(to do tych którzy planują zakup LCD)

> Z tego co wiem najlpesze panele moga mieć kontrast nawet 400:1

1:450 i juz 1:500

> a większośc
> monitorów CRT ma kontrast 700:1. Jedynie panele mają większa jasność.
> Nie rozumie co piszesz.
> CRT mają sporo większy kontrast więc jak pozornie ???

chodzi o to, że wielu użytkowników moze tego nie wykorzystać
przez niewłaściwe ustawienia, które jednak doskonale się
sprawdzaja podczas pracy biurowej

> to własnie słaby kontrast .....

który można spotkać właśnie w CRT

> O widze że robisz włąsną teorię :-)

nie zamierzam
tak jak napisałem wyżej w CRT można tego niewykorzystać.

> Nikt kto pracuje w grafice nie kupi LCD !!!

oczywiście,
tu się zgadzam, ale i też nie pracuje na badziewnych 17"
(wszystkie 17" to badziewie)

> Pisałem dlaczego ...

> max)
>
> Ja u siebie mam kontrast na max , jasnośc 50%

i tak powinno być

> Ale to kwestia indiwidualna jesli chodzi o ustawienia.

nie koniecznie
czasami jest tak, że w monitorach CRT obniżenie
jasnosci jest konieczniością

> Nie ma takich LCD. Nie mają pełnej palety kolorów więc nie moga wyświwetlac
> prawidłowo wszystkich kolorów ...
> Kolory sa mocno pzrekłąmane na LCD ...

raczej nie z powodu wyświetlanych kolorów, a tego iż te kolory
sie zmieniają nawet przy skręceniu głowy o 1 stopień
nieznacznie, ale sie zmieniają
nie można takim narzedziem tworzyć jakiejkolwiek pracy graficznej.

LCD natomiast jest doskonałym narzedziem do prazentacji
gotowych już prac graficznych, edytowanych zdjęć i takich tam.
w tym przypadku śmiało dorównuje kroku CRT

osoby nie związane z tematem, postawione obok CRT i LCD
zawsze stwierdzą, że 'te slajdy lepiej im sie ogląda na
tym płaskim monitorze'

i proszę mnie nie posądzać o swoją teorię, bo mam juz za sobą
parę takich prezentacji
na LCD obraz jest lepszy, mimo tego iż dobrze wiemy iż ma
gorsze parametry

> Bzdura . Mozna skorygowac kolory i idealnie dopasować.
> Na LCD nie mozna ...

e,
spoko
no nie wiem jak jest w innych modelach, ale w EIZO są
'suwaki' RGB

Rafał