Re: [ot]Re: sprzedam nagrywarke

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 20:10:23 MET DST

Hi,

Tadeusz Włodarczyk wrote:

> Liczenie na inicjatywę osoby, która zadaje pytanie byle gdzie, bo się jej
> nie chciało wpierw poszukać, to chyba zbyt duże zaufanie do ludzi..

Cóż... Jeśli jednak wykaże inicjatywę, to rozwiąże problem.
Jeśli nie, to niech pyta dalej na właściwej grupie -- nazwę
odpowiedniej grupy dostaje na samym początku :)

> Niestety, wiele osób, które mogłyby pomóc na tej grupie też dało sobie
> z nią dawno spokój.

Dokładnie. Dobrze by było więc uchronić tę grupę przed tym
samym, choć na szczęście tutaj jest o niebo lepiej.

> informację, że i tak jakąś odpowiedź się dostanie. Niczego to nie uczy
> postowicza.

Można by się spierać. Brak odpowiedzi nauczyłby bardziej na pewno,
ale nie uzyska się powszechnie respektowanego zwyczaju nie udzie-
lania odpowiedzi na pytania NTG. Sama odpowiedź bez informacji o
NTG na pewno nic nie nauczy. Pozostaje więc chyba tylko jedna
opcja ;)

> Niby lepsze to, niż nic. Ale efekt będzie odwrotny. Teraz takie spamy
> wycinam w KF, potem prawdopodobnie już nie dam rady..

Nie czuję się do końca przekonany. Ogłoszeń raczej nie umieszczają
osoby, które znają dokładnie reguły działania cancel-bota i
potrafią spreparować odpowiedni temat. Zdecydowana większość
to "spamerzy niedzieli" rozsyłający ogłoszenie np. o sprzedaży
komputera na wiele popularnych grup komputerowych.

Co do reszty -- istnieje zawsze możliwość zgłaszania uciążliwego
spamu na abuse. Niedawno jedno zgłoszenie (aczkolwiek nie dotyczące
ogłoszeń) zostało złożone i okazało się skuteczne.

> Pamiętam. Ze względu na utrudnienia (niestety, wyciąłeś o wydłuzeniu czasu
> oczekiwania na odpowiedź) oraz ilość osób potrzebną do płynnego
> moderowania - ta opcja musi jeszcze poczekać na przekroczenie masy
> krytycznej.

W sumie najlepsza byłaby może moderacja półautomatyczna: posty
docierałyby normalnie na grupę, cancel-bot wycinałby te najbardziej
oczywiste przypadki, a resztą zajmowałaby się osoba (zajmowałyby się
osoby) mająca (mające) prawo usuwania dowolnych artykułów (czyli
praktycznie uprawnienia moderatora, ale działającego post-factum).

Pytanie tylko, czy udałoby się uzyskać odpowiednio krótki czas
reakcji i czy taka działalność jest w ogóle dopuszczalna na grupach
*.pl (choć przyznam, że jest ona dla mnie mniej kontrowersyjna,
niż normalna moderacja).

> To miłe, że identyfikujesz się z grupą. Nie bierz jednak na swoje barki
> misji ochrony grupowiczów.

Nie biorę :) Na szczęście jest tutaj całkiem sporo rozsądnie
myślących ludzi, którzy też wiele robią dla utrzymania jakości
grupy. Taka np. "strona NTG" powstała nie z mojej inicjatywy
i nie moimi rękoma, a okazuje się bardzo przydatna. Do FAQ
grupy też przyłożyłem się tylko nieznacznie.

> Rozważ raczej, czy będzie Tobie wygodniej z cancel-botem.

Dlaczego miałoby być mniej wygodnie?

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./