Re: UPS do domu - jaki?

Autor: Tomek Głowacki (tomek_at_pseinfo.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 10:41:33 MET DST

Użytkownik "Waldeusz" <woczko_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Bo i moze sie nic nie dziac - poza standardowa procedura testowa
> sprawnosci UPS-a , tak wlasnie robi moj APC :))
>
> Pozdrawiam
> Waldeusz

Mam pytanko, czy te wszystkie ups'y z dolnej półki potrafią stabilizować
prąd? Bo kiedyś czytałem, że większość to po prostu bierne bateryjki
zapasowe z przetwornikiem i falownikiem.

Mi zależy nie tyle na uniknięciu wyłączeń prądu (od kiedy zrobili remont w
trafostacji w bloku, prąd jest ciągle od ponad 2 lat) co na uniknięciu
wahań, przepięć, szumów.

Czemu akurat na tym? ano mam sobie Athlona XP 1600, ze sporą ilością sprzętu
(nagrywarka, DVD, dobra karta graficzna, ramu sporo, 2 karty sieciowe) i
zauważyłem, że nie zawsze komputer potrafi się podnieść za pierwszym razem
po włączeniu. Po prostu "staje" na ekranie w którym bios wyświetla typ CPU i
ilośc ramu. Pomaga np. wyłączenie monitora, włączenie modemu kablowego (!),
lub jakaś taka śmieszna kombinacja (coś włączone, coś wyłączone). Zauważyłem
też, że komputer wstaje od razu wtedy, kiedy sieć energrtyczna jest mniej
obciążona (w nocy, bardzo wczesnym rankiem przed 7 rano itp.). Poza tym,
wskaźniki napięć po odpaleniu komputera wskazują napięcia często o 0.5 V
niższe niż nominalne... mimo to komputer pracuje stabilnie, na pełnym
obciążeniu.

Czy UPS pomoże? Czy jednak coś nie tak jest z płytą główną (Soltek DRV2)
albo zasilaczem?

Bardzo bym prosił o fachową odopwiedź :)

Pozdr.
Tomek