Re: UPS do domu - jaki?

Autor: Tadeusz Włodarczyk (twlodar_at_pse.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 11:22:58 MET DST

On Tue, 7 May 2002 10:41:33 +0200 _Tomek Głowacki_ wrote:

> Mam pytanko, czy te wszystkie ups'y z dolnej półki potrafią stabilizować
> prąd? Bo kiedyś czytałem, że większość to po prostu bierne bateryjki
> zapasowe z przetwornikiem i falownikiem.

Nie. Nie większość, obecnie to już mniejszość.

> [...]
> ilośc ramu. Pomaga np. wyłączenie monitora, włączenie modemu kablowego (!),
> lub jakaś taka śmieszna kombinacja (coś włączone, coś wyłączone). Zauważyłem
> też, że komputer wstaje od razu wtedy, kiedy sieć energrtyczna jest mniej
> obciążona (w nocy, bardzo wczesnym rankiem przed 7 rano itp.). Poza tym,
> wskaźniki napięć po odpaleniu komputera wskazują napięcia często o 0.5 V
> niższe niż nominalne... mimo to komputer pracuje stabilnie, na pełnym
> obciążeniu.
> Czy UPS pomoże? Czy jednak coś nie tak jest z płytą główną (Soltek DRV2)

Spróbuj kolejno:
1. poszukaj innego gniazdka.
2. sprawdź zasilacz w obudowie - być może jest za słaby.
3. pożycz UPS, wyposażony w funkcję stabilizacji napięcia (nie będziesz
   miał z tym raczej problemu :). Jeśli podczas pracy komputera będzie się
   włączał na zasilanie bateryjne, a w gniazdkach będzie prąd, to znaczy,
   że napięcie nie spełnia norm jakościowych. Zgłoś problem do dostawcy
   energii elektrycznej.

> Bardzo bym prosił o fachową odopwiedź :)

No nie wiem..

pozdrawiam
tadzik

--