Re: TFT - czy juz ??

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 10:20:53 MET DST

/// Kaszpir /// wrote:

> Nieprawda.
> Zobacz jak niektóre gry wyglądają jak wymusisz 16bit zamiast 32bit ...
> Róznica niestety jest zauważalna :-(

> Nie spotkałem się z panelem który miałby ten parametr mniejszy od 25ms

25 ms spokojnie wystracza !
pod warunkiem że faktycznie wynosi tyle.

> większosc ma sporo więcej mimo że producenci próbują ten parametr ukrywac
> lub nie podawac "prawdziwych" danych.

racja !

tych czasów może byc wiele
- czas 'zapalania'
- czas gaszenia
(Rise Time/Fall Time)
czas reakcji to suma tych czasów (w EIZO to 6+19=25 ms)
niestety producenci lubią podawać tylko Fall Time
więc jeśli podają np. 35 ms to realny czas reakcji będzie
wynosił jakieś 45 ms
głowę dam, że tak jest w Astron (porównywałem go w łeb
w łeb do EIZO)
jest jeszcze minimalny czas reakcji, maksymalny
i średni (minimalny zależny jest od wielu czynników
np. od jazności, czy liczby wyświetlanych kolorów)
producencji podają oczywiście minimalny ;-)
a tym czasem średni moze być dwa razy dłuższy ......

> Według mnie za dużo wad.
> A sam mam monitor 19" IIyama VM Pro który ma rozmiary normalnego monitora
> 15" (oczywiście mówię o głębokości)

no ....
a ile dokładnie ?
możesz mi przypomnieć ?

> a obraz jest naprade rewelacyjny.
> Pracuję w 1280x1024x85Hz nie nawet po kilku (kilkunastu) godzinach nie czuję
> zmęczenia oczu ...
> Poprostu trzeba kupić dobrej klasy monitor ...

OK,
ale jesli ktoś ma 17" za 1300 zł i ma zamiar kupić LCD
to z całą pewnością mogę stwierdzić, że będzie zadowolony.

Rafał