Re: SDRAM PC-133 - jakiej firmy

Autor: /\\rkhan (arkhan_at_2com.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 09:13:10 MET DST

Widze roznice. Skoro modul pamieci PC133 3-3-3 firmowany przez Infineona
chodzi bezproblemowo na szynie 190MHz, zas modul firmowany przez Nanya nie
pozwala nawet na 150MHz, to jak dla mnie roznica jest bardzo wyrazna.
Szczegolnie, ze wspomniany wyzej modul Infineona na tych 150MHz chodzi z
timingami 2-2-2.
-------------

To, że Infineona puściłeś stabilnie na większym zegarze niż Nanye, jeszcze
nic mi nie mówi, bo następnym razem może być odwrotnie. Wszystko zależy od
_konkretnego egzemplarza_ i nawet w obrębie jednego producenta różnice są
nieuniknione.
Ostatnio testowałem moduł Kingstona właśnie na kościach Nanya 7ns i
sprawował się b. dobrze na wyśrubowanych ustawieniach (2-2-2, 185 Mhz). Z
drugiej strony wiem, że można dostać moduły NoName również na kościach Nanya
7ns i z nimi już tak nie poszalejesz, bo jest to Nanya z dolnego pułapu
jakościowego.
Infineon ma chyba trochę inną strategię: pod jego nazwą wychodzą tylko kości
spełniające najwyższe wymagania jakościowe, reszta wychodzi pod inną nazwą
jako NoName lub wraca do przetopu.

Pozdrawiam,
Arkhan.