Re: TFT - czy juz ??

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 09:57:54 MET DST

Waldeusz wrote:

> Witam
> Poniewaz nie mialem przyjemnosci potestowac
> zapytam tutaj - czy na chwile obecna parametry obrazu
> monitora TFT sa juz na tyle przywoite ze mozna myslec o postawieniu
> go w miejsce CRT ?
>
> Chodzi mi glownie o takie sprawy jak plynnosc obrazu
> np. podczas ogladania filmow DVD czy divx
> ewentualnie jakichs prostszych gier gdzie grafika nie musi byc "az tak
> szybka"

o to się nie matrw
obecne panele już sie z tym 'wyrabiają'
ale muszę powiedzieć, że wiele firm mocno naciąga ten
paramatr (mam na myśli czas reakcji)
tzn. 25 ms np. w takim EIZO L365 nijak
sie nie ma do innych monitorów o podobnym czasie
reakcji. (Video7, Astron, LG, Halsol)

jeśli EIZO ma 25 ms, to pozostałe przy których
prducent podaje 25-35 ms maja co najmniej 40-50 ms

jestem w temacie bo testowałem owe modele
(wybór kupna padł jednak na EIZO)

> No i prametry - z tego co widze wiekszosc 15-tek ma odswierzanie @75 Hz
> czy to wystarcza przy tym typie wyswietlacza ?

spokojne
bo to jest 'inne odświeżanie' - chodzi tu o to, że wyświetlanie
zorganizowane jest nieco inaczej
nie będę sie zagłębiał w terorie, wiec uwierz na słowo ;-)
75 Hz w LCD to taki odpowiednik 100-120 Hz w CRT

> A co z jasnoscia ?

niektóre LCD są tak jasne, że trzeba je ściemniać jeszcze karcie
grafiki.
kontrast i oddanie kolorów : powalajace ...
obraz jak żyleta, a przy tym baaardzo soczysty.

LCD z górnej półki kasują tutaj CRT

> Pytam, bo chcialem corce postawic w pokoju kompa z odzysku
> ale uwalilem niechcacy monitor podlaczajac do swojego zestawu
> nie zdzierzyl 1024x768 32bit 100Hz :(( i stracil zycie
> a ja oczywiscie nie pomyslalem zeby wczesniej zmienic parametry wyswietlania
> No i teraz stoje przed dylematem zakupu - moze juz warto pomyslec o TFT ??

to zalezy ile chcesz wydać pieniedzy ...

jesli 2000 zł za 15" to nie warto (jakość jeszcze kiepska)
tu trzeba dać 3000 zł (tyle kosztuje EIZO) ...
więc ... ze względu na cene też chyba nie warto.

lepiej sie wstrzymać

wg. prognoz przez najbliższe 6 miesiecy LCD nie będa tanieć
albo nawet drożeć (EIZO) - to dlatego iż fabryki produkujące
specjalny rodzaj szkła już się nie wyrabiają (trzeba postawic nowe,
a to trochę potrwa), ale ...
za 12 miesiecy dobry LCD (taki co teraz kosztuje 3000) będzie
kosztował ok. 1800 zł

Rafał

ps.
kup monitor Astron z http://www.monitorylcd.pl/monitorylcd/
(polecam 15DX3 - jest pięęęękny)
przetestuj w domu,
jesli Ci sie nie spodoba możesz go oddać
to najlepsza rada !
wyrobisz sobie własne zdanie.