Re: UPS do domu - jaki?

Autor: tylkom_at_magnus.lumumby.pl
Data: Tue 07 May 2002 - 01:20:10 MET DST

Witam.
Mialem podobne problemy. Kupilem ups'a orvaldi 300VA za mniej niz 200PLN. I w
zasadzie super - dziala jak powinien, pare razy sie b. przydal. Mam tylko jedno
zastrzezenie, nie wiem jak maja inne modele ale moj nie ma na wyjsciu gniazdka,
tylko dwa wyjscia 'meskie'-takie jak z zasilacza do monitora. Oczywiscie w
zestawie jest kabelek, zeby podlaczyc komputer, ale tylko jeden ;-) Czyli
jeszcze z 6zeta wiecej koszty ukryte...zakladajac ze chce sie miec monitor na
zasilaniu awaryjnym tez ;-P

Mysle ze do domowych zastosowan nie ma sensu kupowac pojemniejszego
akumulatorka. Sprawdzalem, z zegarkiem w reku moj wytrzymuje 3minuty (17calowy
monitor i przecietny komp-baleron300). Wystarczajaco zeby zamknac system jak
odlacza prad na stale. Nie sadze ze zakup 500 cos znaczaco zmieni-przynajmniej
jesli chodzi o dlugosc pracy bez zasilania z sieci. Jesli o domowe zastosowania
chodzi, to jedyne co to zeby zdazyc plytke wypalic ;-) to moze, moze. Ale az
tak czesto sieci energetyczne na szczescie nie padaja w dzisiejszych czasach.

No ale jezeli tylko ma sie pieniadze...to czemu nie?

pozdrawiam.
Michał

aha jest chyba strona producenta www.orvaldi.com.pl albo jakos tak...