Re: Nowy dysk 7200 wolniejszy od strego 5400...

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 16:34:04 MET DST

Użytkownik volcan <volcan.computers_at_interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ad5clq$lpj$1_at_galaxy.uci.agh.edu.pl...

> Jak każdy :) Kupić nową płytę główną, procesor, pamięci itd. i wtedy
> odpalisz dysk na ATA133.

Nie jestem każdy.

> Spowolnić?? Przecież on chodzi max na ATA33 (szybciej się nie da na tej
> płycie), to jak go chcesz spowalniać? No i po co ci taśma 80-cio żyłowa,
> skoro i tak niczego nie zmieni? Taka taśma potrzebna jest do uzyskania
> transferów wg specyfikacji ATA66/100/133. No a twoja płyta główna, jak sam
> piszesz i tak tego nie obsługuje, tak więc 40 żył wystarczy.

Po pierwsz on nie chodzi na max. UDMA/33 tylko UDMA/133 jednak przez to nie
zapewnia dobrej komunikacji z płytą. MAXTOR robi oprogramowanie do
przestawiania swoich dysków na niższe poziomy DMA. A więc tego nie
wiedziałeś.
Po drugie kabel 80 żył jest zalecany także przy UDMA/33 i wszędzie gdzie
tylko mogłem, taki właśnie wstawiłem. Po trzecie płyta odczytuje ten dysk
jako DMA6 (to tyle co UDMA/133). Być może bym tyle nie wyciągnął ale może
chociaż UDMA/66. Zależy mi aby ustanowić te same parametry dla płyty i
dysku. Tylko wtedy DMA pod Windows będzie chodzić.

Maciej N.