Re: Nowy dysk 7200 wolniejszy od strego 5400...

Autor: volcan (volcan.computers_at_interia.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 22:39:15 MET DST

> Nie jestem każdy.

Och wybacz, uraziłem twoją indywidualność?? Generalnie ROTFL

> Po pierwsz on nie chodzi na max. UDMA/33 tylko UDMA/133 jednak przez to
nie
> zapewnia dobrej komunikacji z płytą. MAXTOR robi oprogramowanie do
> przestawiania swoich dysków na niższe poziomy DMA. A więc tego nie
> wiedziałeś.

No to jak ty jesteś wszystkowiedzący, to po co tu piszesz? Zresztą nie
pytałeś o przestawianie dysku na niższe DMA, tylko o to, jak całość
przyspieszyć. I na to odpowiedziałem.
No i przeczytaj to, co napisałem - (cytat: on chodzi max na ATA33 - szybciej
się nie da NA TEJ PŁYCIE)
Zresztą strasznie dużo ludzi ma ostanio kłopot z czytaniem ze zrozumieniem.

> Po drugie kabel 80 żył jest zalecany także przy UDMA/33

po co?

> i wszędzie gdzie
> tylko mogłem, taki właśnie wstawiłem.

Oszczędź chociaż zasilanie wiatraków ;)

> Po trzecie płyta odczytuje ten dysk
> jako DMA6 (to tyle co UDMA/133). Być może bym tyle nie wyciągnął ale może
> chociaż UDMA/66.

Taaaa Na płycie, której kontroler obsługuje max ATA 33

> Zależy mi aby ustanowić te same parametry dla płyty i
> dysku. Tylko wtedy DMA pod Windows będzie chodzić.

No to użyj tego narzędzia od Maxtora, o którym piszesz i po sprawie.

volcan

PS sorki za cytowanie również wcześniejszej (mojej) wypowiedzi, ale jednak
dla jasności było to potrzebne.

v.