Re: Ile Pecet zuzywa pradu ???????

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 02 May 2002 - 14:15:55 MET DST

Użytkownik "Tomasz Stiller" <tstiller_at_tlen.pl> napisał w wiadomości

> Ja niestety nie mialem doczynienia z HP, ale slyszalem raczej
> pochlebne opinie - a tu taka niespodzianka :)

Panowie, niezależnie od ustroju miernika, czy to będzie elektromagnetyczny,
czy magnetoelektryczny z prostownikiem, czy watomierz ferrodynamiczny, czy
też miernik elektroniczny - pomiary wykonane tymi miernikami są obarczone
błędem wynikającym z tego, że kształt prądu pobieranego przez komputer jest
daleki delikatnie mówiąc od sinusoidy.
Moc w przypadku przebiegu odkształconego liczy się trochę inaczej, niż gdy
mamy przebieg sinusoidalny.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl