Re: przydzial ramu na tekstury dla kart geforce

Autor: volcan (cool_komputery_at_interia.pl)
Data: Thu 25 Apr 2002 - 11:17:40 MET DST

> MB

Z tego co rozumiem podajesz wielkości wyświetlane w zakładkach sterownika.
Otóż są to wielkości pamięci przydzielanej karcie graficznej pracującej w
trybie PCI (czyli z wyłączonym AGP). Jeżeli normalnie korzystasz z AGP, to
zalecane jest zmniejszenie tych wielkości do absolutneego minimum (najlepiej
do 0) - w przeciwnym razie ta część pamięci jest niepotrzebnie rezerwowana.
Jeśli natomiast chodzi o ustawienie pamięci dla texturowania AGP (w BIOS-ie)
to najlepiej jest ustawić połowę pamięci operacyjnej zainstalowanej w
komputerze (fizycznej, nie wirtualnej), aczkolwiek zejście poniżej 64 MB
powoduje często dramatyczny spadek wydajności.

Co do sterowników - najlepsze znajdziesz sam testując, testując, testując...
Taka jest prawda - każdy system jest inny, zainstalowane są różne
urządzenia, sterowniki itp i generalnie chodzi o to, aby uzyskać maksymalną
wydajność w konkretnych warunkach - praktycznie bardzo trudnej do
powtórzenia na dwóch PC-tach.
Ja posiadam GF256 DDR (popularny CLAP) i używam sterowników referencyjnych
oficjalnych 23.11, aczkolwiek nieco przerobionych (obsługa Quadro w OpenGL).
Są u mnie najstabilniejsze ze wszystkich i w czołówce wydajności.
Pozdrawiam :)