Re: Dyski, jak popodlaczac

Autor: Janusz B. (jbstudent_SKASUJTO_at_poczta.wp.pl)
Data: Wed 17 Apr 2002 - 09:31:25 MET DST

"PeJot" <skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl>
> Każdy będzie działał w swoim _trybie, rzeczywista _wydajność hdd to inna
sprawa.
No i fajnie :)
To chyba podlacze 100 i 33 na jednym kabelku.
Ale i tak jeszcze sobie potestuje :)

> Poniżej możesz zobaczyć jaki jest realny transfer niektórych hdd udma100.
> http://www4.tomshardware.com/storage/02q1/020305/wd1200-04.html
No i mam baracude :) Min transfer nie spada az tak w zaleznosci od pozycji
glowicy :)

> Tryb to jest "maks. transfer _teoretyczniy po taśmie z danego urządzenia"
a ograniczeniem
> dysku jest odczyt z talerzy, który dla IDE 7200rpm jest poniżej 50MB/s.
Wiem, ze transfer teoretyczny :)
Mam dysk UDMA100 i max transfer co wyciagnalem to niecale 30MB/s
Dlatego wlasnie sie zastanawiam czy jak podlacze ten dysk UDMA100, ktory
wyciaga max 30MB/s oraz dysk UDMA33, ktory wyciaga max 12MB/s to czy strace
na wydajnosci tamtego dysku i zamiast akutalnego 30MB/s bedzie np. ciagnal
tylko 20 przy kopiowaniu miedzy jedna tasma.
Po prostu nie jestem pewien czy duzo nizsza wydajenosc realnego przeplywu
danych od teoretycznego jest spowodowana tylko wolnej mechaniki dysku, czy
jeszcze problemami (jakimi?) przy transferze danych bezposrednio z HDD.

Btw: ten dysk udma100 ma "burst" na poziomie 86MB! Ale to chyba jest
transfer z bufora HDD bez udzialu mechaniki, wiec, dosc rzadko
wykorzsytywane, co nie?

Janusz