Re: Dyski, jak popodlaczac

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Tue 16 Apr 2002 - 19:59:25 MET DST

Użytkownik "Janusz B." <jbstudent_SKASUJTO_at_poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
[...]
> troche zjezdzajac z tematu (czyli juz jako nie do kieszenie), 40gb Maxtora,
> na 7200 tez sa dobre?
> lepsze ni barracuda IV ?

Maxtor D740 jest szybszy i cichy a B4 jest znowu "niesłyszalna".
Dla mnie to nie ma znaczenia przy kilku wiatrakach w kompie ;)
Sam mam Maxtora D540 40GB.

> Hm... czyli to co bylo kiedys juz nie ma prawa bytu? Ze system dostosowywal
> sie do wolniejszego urzadzenia?
> Czyli jak podepne Ultra ATA 100 i 33 to system bedzie z z100 czytal 100, a z
> 33, 33?

Każdy będzie działał w swoim _trybie, rzeczywista _wydajność hdd to inna sprawa.

Poniżej możesz zobaczyć jaki jest realny transfer niektórych hdd udma100.
http://www4.tomshardware.com/storage/02q1/020305/wd1200-04.html

> dwóch
> osobnych
> To wlasnie wiem, ale:
> 1)
> jak mam powyzszy przyklad, to czy na raz ciagnac z 33 lecialoby 33, a z 100
> 100-33=66 ? :-)

NIE ;)
Tryb to jest "maks. transfer _teoretyczniy po taśmie z danego urządzenia" a ograniczeniem
dysku jest odczyt z talerzy, który dla IDE 7200rpm jest poniżej 50MB/s.

Przy jednoczesnym odczycie z dwóch hdd na osobnych kanałach ich _rzeczywisty
(nie teoretyczny) transfer się zsumuje.
Ograniczeniem kontrolera IDE jest tylko szybkość magistrali PCI (teoretycznie 129MB/s),
przy czym realnie i tak da się przepchnąć przez PCI trochę ponad 100MB/s
(w zależności od chipsetu).

PeJot